فعالان حقوق بشر با تجمع مقابل سفارت عربستان در لندن، حکم اعدام شیخ نمر، روحانی برجسته شیعی را به شدت محکوم کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه پرس تی وی، در تجمع اعتراضی علیه حکم صادر شده برای روحانی برجسته عربستانی که روز چهارشنبه در مقابل سفارت این کشور در لندن انجام شد، فعالان خواهان لغو این حکم شدند.

معترضان در این تجمع تصاویری از شیخ نمر را در دست داشتند که روی آنها نوشته شده بود: «نمر را آزاد کنید».

شیخ نمر یکی از برجسته‌ترین زندانیان سیاسی عربستان محسوب می‌شود که در تاریخ 23 مهر 1393 به اتهام انتقاد از حکومت عربستان به اعدام محکوم شد.

دادگاه تجدید نظر و دیوان عالی عربستان سعودی روز یکشنبه حکم اعدام شیخ نمر باقر النمر را تائید کردند.

برهم زدن امنیت کشور، ایراد سخنرانی‌های ضد دولتی و دفاع از زندانیان سیاسی از جمله اتهامات این روحانی شیعه است و حکم اعدام او اعتراض بسیاری از مجامع و سازمان‌های بین المللی را به همراه داشته است.

فعالان در این تجمع اعتراضی بر آزادی دیگر زندانیان سیاسی از جمله علی النمر، بردارزاده این روحانی شیعه تاکید کردند.

علی النمر در سال 2012 هنگامی که فقط 17 سال داشت در جریان سرکوب یک تظاهرات ضد دولتی در استان قطیف در شرق عربستان بازداشت شد. وی به شرکت در تظاهرات غیرقانونی و حمل سلاح گرم متهم شد؛ اتهامی که علی و خانواده وی به شدت رد کرده‌اند. وی سپس به اتهام توهین به پادشاه، به اعدام محکوم شد.

معترضان همچنین احکام دادگاه عربستان علیه دو جوان شیعه دیگر که در تظاهرات دموکراسی خواهانه شرکت کرده بودند را محکوم کردند؛ داوود حسین المرهون 18 ساله و عبدالله حسن الزاهر 17 ساله پیش از این حکم اعدام گرفته بودند.

انتهای پیام/

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار