دبیر ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از اعلام راهکارهایی برای تسهیل محصولات زیست فناوری ‌خبرداد.

مصطفی قانعی دبیر ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در گفتگو با خبرنگار  حوزه فن‌آوری‌های نوین گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان ، اظهارکرد: برای تسهیل صادرات محصولات زیست‌فناوری کشور راهکارهایی ارائه شده است.

وی در ادامه با اشاره به راهکارهای معرفی شده خاطرنشان کرد: تعیین فرآیند اعطای تسهیلات بانکی با اولویت برای طرح‌های زیست فناوری دارای توجیه اقتصادی و فنی مورد تأیید ستاد توسعه زیست‌فناوری و تسهیلات کم بهره و تأمین بخشی از سود تسهیلات از محل یارانه دولتی و پیش‌بینی آن در بودجه سالانه از طریق انعقاد تفاهم نامه با بانکها از جمله راهکارهای ارائه شده می‌باشد.

قانعی تصریح کرد: تدارک و حمایت از برگزاری و حضور در نمایشگاه‌ها و همایش‌های علمی و آموزشی زیست فناوری در سطح ملی و بین‌المللی می‌تواند راهی برای توسعه صادرات باشد که تمامی این راهکارها به شرکت‌های دانش بنیان در فروش محصولات کمک می‌کند.

دبیر ستاد و توسعه زیست فناوری معاونت علمی بیان کرد: ایران پتانسیل خوبی در زمینه تولید و صادرات محصولات زیست فناوری دارد و باید راههای توسعه صادرات را بیشتر کرده و موانع موجود را شناسایی کند که با همین حرف اصلاح فرآیندهای گمرکی مربوط به صدور یا ترخیص کالا را برای تسهیل صادرات محصولات و طرح‌های تولیدی و تحقیقاتی زیست فناوری پیگیری می‌کنیم.


برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.


انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.