سازمان پزشکان بدون مرز اعلام کرد تاکنون 35 نفر در حمله به بیمارستان‌های سوریه کشته شده‌اند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، سازمان پزشکان بدون مرز روز پنجشنبه اعلام کرد در جریان افزایش قابل توجه حملات هوایی اخیر علیه بیمارستان ها در سوریه، دست کم 35 نفر از بیماران و کارکنان پزشکی کشته و 72 نفر نیز زخمی شدند.

سازمان پزشکان بدون مرز در بیانیه ای اعلام کرد تشدید حملات هوایی که در پایان سپتامبر آغاز شد و این سازمان نتوانست منشاء آن را شناسایی کند، 12 بیمارستان در استان های ادلب، در غرب، حلب در شمال و حما در مرکز سوریه هدف حملات واقع شدند. از این بیمارستان ها شش بیمارستان تحت حمایت سازمان پزشکان بدون مرز قرار داشت.

این بیانیه خاطر نشان کرد « در کل شش بیمارستان مجبور شدند فعالیت های خود را متوقف کنند و چهار آمبولانس نیز منهدم شدند. فقط یکی از این بیمارستان ها فعالیت های خود را از سرگرفته است اما دسترسی به خدمات فوریت های پزشکی، زایشگاه، پزشکی اطفال و کمک های اولیه در این مناطق به شدت لطمه دیده است.

بر اساس این بیانیه ده ها هزار نفر به علت این حملات مجبور شده اند منازل خود را ترک کنند.
سیلون گرولکس، رئیس ماموریت سازمان پزشکان بدون مرز در سوریه اعلام کرد « بعد از گذشت بیش از چهار سال از جنگ، من از مشاهده این که به چه میزان امور بشردوستانه ممکن است به سهولت از جانب طرف های مختلف در بحران نقض شود، متحیر مانده ام.

بحران سوریه که در مارس 2011 آغاز شد به کشته شدن بیش از 250 هزار نفر و آواره شدن شش میلیون و پانصد هزار نفر در داخل کشور و آواره شدن چهار میلیون و دویست هزار نفر در خارج منجر شده است. 



انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار