رئیس سرویس اطلاعات داخلی انگلیس از برنامه داعش برای انجام حملات تروریستی در این کشور سخن گفت.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه اسکای نیوز، "اندرو پارکر،" رئیس سرویس اطلاعات داخلی انگلیس (MI5) با بیانی اینکه تهدیدات تروریستی که  این کشور با آنها روبروست از چند دهه گذشته خطرناک تر است، اعلام کرد داعش برای حمله شدیدی به انگلیس برنامه ریزی کرده است.

پارکر در سخنرانی چهارشنبه شب خود در لندن گفت: داعش پس از سفر حدود 750 انگلیسی به سوریه برای پیوستن به گروه های تندرو، هیچ نشانه ای از عقب نشینی از خود نشان نداده است.
وی در ادامه افزود: تهدیدات تروریستی که انگلیس با آنها روبروست، در بالاترین سطح از 32 سال گذشته بوده است. وی همچنین از خنثی سازی 6 تهدید تروریستی در سال گذشته خبر داد.
پارکر تصریح کرد کشورش با تهدیدی سه جانبه مواجه است: تهدیدات داخلی، تهدیدات اینترنتی و افزایش انگلیسی هایی که به گروه های تندرو در سوریه می پیوندند و دستگاه اطلاعاتی این کشور آن ها را زیر نظر دارد.

رئیس ام آی فایو گفت: داعش از دستگاه های ارتباطی جدید برای ارسال پیامهای خشونت آمیز  استفاده می کند. سخنان پارکر در حالی مطرح می شود که قرار است تا چند روز دیگر، دولت انگلیس پیس نویس قانونی را درباره فعالیت های جاسوسی در حوزه دیجیتال ارائه دهد.
پارکر همچنین تصریح کرد دستگاه های امنیتی انگلیس نیازمند اختیارات بیشتری برای حفظ امنیت کشور هستند.


انتهای پیام/


برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار