ولایتی گفت : برای نخستین بار سازمان ملل متحد حق هسته ای یک کشور را البته با محدودیتهایی تصویب کرده و البته اجرای آن خیلی مهم است زیرا کشورهایی در اندیشه ی بهانه گیری و ایراد گرفتن هستند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از کرمان دکتر ولایتی در جلسه شورای اداری استان کرمان به تاثیر جشنواره هایی از جمله ابن هیثم و ضرورت برپایی انها برای اشنایی جوانان و دانش اموزان با فرهنگ و تمدن ایرانی و اسلامی اشاره و تاکید کرد: بیش از پنجاه درصد کسانیکه در فرهنگ و تمدن اسلامی سهیم بوده اند ایرانی و شیعه بوده اند و باید انها را بشناسانیم.

مشاور مقام معظم رهبری سپس با اشاره به مذاکرات هسته ای از سال هشتاد و دو تا نود و چهار گفت :در طول تمام این دوازده سال رهبری نظارت و مدیریت کامل بر کارهای هسته ای و مذاکرات داشتند و بادرایت رهبر معظم انقلاب و مجریان از جمله دولت اقای روحانی اکنون به این مرحله رسیدیم که برای نخستین بار سازمان ملل متحد حق هسته ای یک کشور را البته با محدودیتهایی تصویب کرده است .

وی تصریح کرد : البته اجرای آن خیلی مهم است زیرا امریکا و انگلیس و بدنبال ان المان چین روسیه فرانسه در اندیشه ی بهانه گیری و ایراد گرفتن هستند.

ولایتی تاکید کرد: بالاخره نفت تمام خواهد شد و انرژی هسته ای پاکترین انرژیست که میتوان از ان استفاده کرد و امیدواریم با نظارت رهبری و بیانیه ی نه ماده ای ایشان بتوانیم کار را پیش ببریم.

مشاور مقام معظم رهبری در امور بین الملل در ادامه گفت: برخی میپرسند ایران در لبنان و عراق و سوریه چه میکند؟ جواب این است : اگر بخواهیم تمامیت ارضی و امنیت خود را در منطقه حفظ کنیم لازمست تا سنگرهای امنیتی خود را در خارج از مرزهای کشور قرار دهیم
وی یادآور شد :اگر ما در خط مقدم جبهه هستیم جدای از همبستگی اسلامی بدنبال دفاع از امنیت ملی خودمان هستیم تا جمهوری اسلامی بتواند استقلال خود را حفظ کند.

انتهای پیام/پ

برچسب ها: توافقات ، هسته ای ، کرمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.