بسته فرهنگی مجموعه‌ای از پیشنهادات است تا بتوانیم آخر هفته متفاوتی با دیگر روزها داشته باشیم.

 گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با توجه به مشغله کاری که همه ما به نوعی در طول هفته درگیر آن هستیم، آخر هفته فرصت خوبی است برای پرداختن به کارهایی که در طول هفته وقت آن را نداریم. به همین منظور در بسته فرهنگی به مرفی آثاری در این زمینه‌ها می‌پردازیم که دیدن، خواندن و شنیدن آن‌ها می‌تواند برای مدت کوتاهی هم که شده ذهنمان را فارغ از افکار روزانه به این سو و آن سو بکشد.

کتاب هفته‌: 

کتاب «عقاید یک دلقک»‌ در‌باره یک د‌لقک شکست خورده، بی پول و بازنده است که دیگر به عنوان یه دلقک خواهانای ندارد و از همه جا به نوعی طرد شده و حتی شریک زندگیش هم اورا ترک کرده و دلقک در اتاق محقرش به زندگی‌اش می‌اندیشد. نویسنده این اثر فردی آلمانی به نام‌: هاینریش بل است که برنده جایزه نوبل شده و داستان‌هایش به گونه‌ای نوشته و قلم می‌خورد تا مخاطب نتواند همان ابتدا پایان داستان را حدس بزند. این کتاب متعلق به نشر چشمه و مترجمی محم اسماعیل‌زاده است که می‌توان برای آخر هفته و یا حتی در طی روزها آن را همیشه پیش خود داشت و مطالعه کرد. 

سینما هفته‌:

«پدر آن دیگری» عنوان فیلمی است که از پنجم آبان ماه با کارگردانی: یدالله صمدی ‌روی پرده رفته است و بازیگرانی چون حسین یاری، هنگامه قاضانی، اکبر عبدی و... به ایفای نقش می‌پردازند. کارگردانی که پس از هفت سال دوری از سیما با این فیلم به سینما بازگشته است. ما، در فیلم «شهاب» پسر شش ساله‌ای را می‌بینیم که تا ان سن قدرت تکلم پیدا نکرده است و فقط ارتباط خوبی با مادرش دارد از طرفی اطرافیان اورا مدام مسخره و کند ذهن خطابش می‌کنند، مشکلی که شاید خیلی از بچه‌ها و خانواده‌ها درگیر ان شده اند و این داستان ارتباط نزدیکی با آن‌ها پیدا می‌کند.

موسیقی هفته: 

«آواز باران» تک آهنگی که به تازگی از خواننده محبوب کشورمان مجید اخشابی منتشر شده است. عماد توحیدی آهنگسازی آن و حامد حسینخانی ترانه سراییش را انجام داده است. شنیدن یک آهنگ جدید همیشه روح ادمی را جلا بخشیده و باعث می‌شود تا برای مدتی هم که شده به افکار روزانه هیچ توجهی نکنیم، درواقع ذهنمان را معطوف به حال و هوای آن ترانه و فضایش بکنیم.

تاتر هفته:

از پنجم الی 30 آبان ماه نمایش «پدر» به کارگردانی میکائیل شهرستانی در تماشاخانه دراما‌ روی صحنه می‌رود. «پدر» سومین نمایشی است که در این تماشاخانه تازه تاسیس توسط وی اجرا می‌شود. کارگردانی که بعد از نمایش‌هایی چون: «دائی وانیا» و «خانه برنارد آلبا» این اثر را با فاصله زمانی کم‌ روی صحنه برد و از بازیگرانی استفاده می‌کند که فضایی برای آن‌ها ایجاد شود تا بتوانند خود را در این عرصه نشان دهند. نمایشنامه‌ای که آن را نمی‌توان دست کم گرفت و به راستی باید رفت و آن را دید. تاتر هنری است که هیچگاه تکراری نمی‌شود و هر نمایش برای خود حرف‌ها، رازها و پندهایی را به همراه دارد. همچنین از طرفی با آن فضای خاص و خاموشش حال و هوای آدمی را به راستی بهتر می‌کند.

شبکه خانگی هفته:

این روزها «شبکه خانگی» هم شاید برای عده‌ای از ماها جزء برنامه‌ریزی‌هایمان شده و گوش بزنگ می‌شویم تا با آمدن یک مجموعه تازه هر هفته قسمت جدیدی از آن را بگیریم و در کنار خانواده به تماشا بشینیم. «شهرزاد» نام یکی از این مجموعه‌هاست که به تازگی روانه بازار شده و کارگردانی آن توسط: حسن فتحی صورت گرفته است. دراین مجموعه بازیگرانی چون: شهاب حسینی، محمود پاک نیت، مصطفی زمانی، ترانه علی دوستی و... به ایفای نقش می‌پردازند که مجموع این بازیگر‌ها با کارگردانی حسن فتحی انگیزه را برای دیدن آن بیشتر می‌کند و به خاطر فاصله زمانی آن با زمان حال و داستانش آدمی را بیشتر به خود جذب می‌کند تا بهگونه‌ای در زمان سفر کنیم و به گذشته برویم.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.  

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار