در حملات هوایی جنگنده‌های عربستان سعودی به یمن بیش از پنج هزار نفر معلول شده‌اند و زندگی خود را با درد و رنج ادامه می‌دهند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی المیادین، با ادامه حملات هواپیماهای ائتلاف به خانه ها و مناطق مسکونی در یمن، شمار معلولان افزایش می یابد. این در حالی است که یمن با اوضاع انسانی دشواری مواجه است. 

"احمد زبیبه،" خبرنگار این شبکه در گزارشی از صنعا گفت: بعد از گذشت هفت ماه از حملات پی در پی هواپیماهای سعودی به یمن، آمارها نشان می دهد که شمار معلولان این جنگ به بیش از پنج هزار نفر رسیده است. این افراد اعضای بدن خود را به علت جنگ از دست داده اند. حملات هوایی باعث شده است این شهروندان با درد و رنج خود به زندگی ادامه دهند. 

محمد الدیلمی معاون مدیر صندوق رسیدگی به معلولان در یمن در مصاحبه با خبرنگار این شبکه گفت پنج هزار نفر به علت تجاوز ظالمانه معلول شده اند. این رقم بسیار زیادی است. 

در ادامه گزارش آمده است به گفته صندوق رسیدگی به معلولان در یمن، حدود دو میلیون نفر از مردان و زنان و کودکان در یمن به علت جنگ هایی که در این کشور رخ داده است، معلول شده اند. شمار معلولان در یمن به بیش از دوازده درصد جمعیت این کشور رسیده است. 


انتهای پیام/

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار