نکات ویژه‌ای که آقای خسروی‌وفا دارند منو جذب کرد و این مهم است که فیلم برای فیلم‌ساز تأثیر‌گذار باشد.

جواد توانا کارگردان در گفتگو با خبرنگار حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص مستند «مردی با جین آبی» گفت: ایده اولیه ساخت مستند محمود خسروی‌وفا رئیس فدراسیون معلولین و جانبازان است که از طرف شبکه مستند به من پیشنهاد شد. با توجه به اینکه کار سفارشی بوده اما من سعی کردم متناسب با اندیشه و نگاه من ساخته شود و همچنین متناسب با محتوا و شخصیت اصلی باشد و بیننده را با خود همراه کند.

وی در خصوص ساخت مستند عنوان کرد: به تعداد آدم‌هایی که زندگی می‌کنند، می‌توانیم مستند بسازیم. قرار نیست سوژه‌های ما پیچیده‌ باشد. مهم نگاه فیلم‌ساز و مستند‌ساز به سوژه است که فیلم حرفی برای گفتن داشته باشد.

وی افزود: آقای خسروی‌وفا از نظر فردی و اخلاقی ویژگی‌های خوبی دارند و در مدت 30 سال که سمت مدیریت فدراسیون معلولین و جانبازان را به عهده داشتند، توانستند با دولت‌های مختلف کار کنند. همچنین مسئله اصلی آن قشری از جامعه هستند که دچار یکسری مشکلات جسمانی‌اند که سعی کرده به آن‌ها امید و زندگی دوباره بدهد و آن‌ها را از فضای غمناک دور کند و وارد فضای جامعه کند.

توانا عنوان کرد: با توجه به این که زمان فیلم طولانی است، به دوران کودکی، نوجوانی، جوانی، قبل از انقلاب و پس از انقلاب  و همچنین مسئولیت‌هایی که آقای خسروی‌وفا داشتند، پرداخته‌ایم.

وی در خصوص انتخاب نام فیلم اظهار داشت: همیشه اسم برای یک فیلم مهم است؛ چرا که اولین برخورد یک مخاطب با اسم فیلم است. ترجیح دادم علاوه بر بیننده یک پارادوکس و جذابیتی داشته باشد و بیانگر بخشی از شخصیت وی باشد.

وی افزود: اتفاقاتی که در فیلم‌ ساختن حداقل برای من می‌افتد، این است که فیلم برای من فیلم‌ساز هم تأثیر‌گذار باشد. به خصوص ویژگی اخلاقی یک فرد مهم‌ترین مسئله است که من را جذب می‌کند. آقای خسروی‌وفا نکات ویژه‌ای داشتند.

وی خاطرنشان کرد: برای من جالب بود که مدیر فدراسیون برخورد ساده و صمیمی با همه دارند و به اینکه افراد در کدام طبقه اجتماعی قرار گرفته‌اند، توجه ندارند و برخورد یکسان با همه دارند.



برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید. 


انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار