فیلم سینمایی «سكوت رعنا» به كارگردانی بهزاد رفیعی در بخش رقابتی نوزدهمین دوره جشنواره كودک هند حضور دارد.

به گزارش خبرنگار حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری حوزه هنری؛ جشنواره كودک هند به عنوان یكی از بزرگ‌ترین جشنواره‌های كودک در منطقه محسوب می‌شود. حضور صد‌ها هزار كودک به عنوان مخاطبین اصلی مهم‌ترین ویژگی جشنواره محسوب می‌شود كه در میان آن‌ها، كودكان تنگدستی هستند كه به‌واسطه این جشنواره فرصت مشاهده آثار سینمایی را به دست می‌آورند. 

تمركز جشنواره بر روی نمایش آثاری است كه منجر به درک فرهنگ‌های دیگر می‌شود و همچنین كودكان را به تأمل نسبت به دنیای پیرامون خود ترغیب می‌كند. یكی از وجوه متمایز جشنواره ایجاد تعامل میان فیلم‌سازان و مخاطبین جوان بعد از هر نمایش است. 

فیلم «سكوت رعنا» كه اولین تجربه بهزاد رفیعی در مقام كارگردان است، در بخش رقابتی «ایشن پاناروما» جشنواره كودک هند حضور خواهد داشت. 

این فیلم پیش‌تر در «جشنواره كیندكینو آلمان» حضور داشت و جایزه بهترین فیلم بلند را نیز دریافت كرد. «سكوت رعنا» در بخش رقابتی «جشنواره فیلم كودک شارجه امارات»، «جشنواره كودک سینه كید آمستردام هلند» و همچنین «جشنواره كودک بروكسل» نیز به نمایش گذاشته خواهد شد. 

در خلاصه داستان «سكوت رعنا» آمده است: رعنا دختری هفت ساله كه در یكی از روستاهای شمال ایران زندگی می‌كند. دارای یک مرغ خاصی است به نام كاكلی. كاكلی كه از مادر بزرگش به او یادگار رسیده، رعنا دلبستگی شدیدی به آن دارد. كاكلی برای رعنا تخم می‌گذارد و رعنا روی پوسته تخم مرغ‌ها با مدادرنگی نقاشی یک جوجه را می‌كشد. رعنا برادر ۱۲ ساله‌ای به نام رحمان دارد. رعنا و رحمان تخم مرغ‌ها را جمع می‌كنند تا بتوانند از آن‌ها جوجه‌هایی شبیه كاكلی داشته باشند، تا در یک شب بارانی كاكلی شكار شغال می‌شود و ... .

فیلم «سكوت رعنا» از محصولات مركز توسعه سینمایی سوره حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی است.


برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار