اصفهان؛

انرژی‌های پاک و تجدیدپذیر از اولویت‌های وزارت نیرو است

توجه به انرژی‌های پاک و تجدیدپذیر از اولویت‌های حاضر وزارت نیرو است و آماده ایم تسهیلات لازم را برای همگانی شدن این انرژی در اختیار مردم قرار دهیم.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی در مراسم بهره‌برداری از تونل زیرزمینی انتقال کابل 230 ولت اصفهان، گفت: حفظ مبلمان شهری و زیبایی شهری از یک سو و نیز حفظ محیط زیست و مسائل زیست محیطی از مسائلی بود که از آغاز بررسی‌های ما که در آن زمان مدیریت برق اصفهان را بر عهده داشتم دغدغه اصلی ما بود.

هوشنگ فلاحتیان افزود: با توجه به کمبود نقدینگی و دیگر شرایط که کار را مشکل می‌کرد؛ اجرای عملیات تونل با هزینه‌ای بالغ بر 12 تا 15 میلیارد تومان برای هر کیلومتر که 15 تا 20 برابر هزینه اجرای شبکه انتقال در سطح زمین است نشان از اهمیت و سختی کار داشته است.

وی خاطر نشان کرد: به لطف خدا و کمک همکارانمان در برق منطقه‌ای اصفهان عملیات اجرایی تونل انتقال کابل 230 کیلو ولت به پایان رسید و البته این پایان کار نیست چرا که کابل‌گذاری تونل مذکور نیز عملیاتی وقت‌گیر و هزینه‌بر است که اجرا خواهد شد.

معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی با اشاره به خرید و آماده‌بودن تجهیزات کابل تونل و نیز 5 پست GIS63 کیلو ولت داخل شهر ابراز امیدواری کرد: ادامه و اتمام طرح و اتصال مرکز شهر به نیروگاه اصفهان با انتقال خط 230 کیلو ولت برای تخستین بار در تاریخ اصفهان، مرکز شهر به انرژی 230 کیلو ولت با کمترین آثار محیط زیستی و بیشترین اطمینان برخوردار شویم.

 وی در ادامه با توجه به رو به اتمام بودن سوخت‌های فسیلی، گفت: توجه به انرژی‌های پاک و تجدیدپذیر از اولویت‌های حال حاضر وزارت نیرو است و ما آماده هستیم تسهیلات لازم را برای همگانی شدن این انرژی و حتی پیشتاز شدن شهر اصفهان در این زمینه در اختیار مردم قرار دهیم.

معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی همچنین به گرفتن تسهیلات 120 میلیون یورویی از بانک توسعه اسلامی جهت 5 پست انتقال در سطح ولتاژهای 400 و 230 کیلو ولت در استان اصفهان، گفت: اجرای طرح‌های مذکور تا سالیان متمادی مشکلات استان اصفهان را در سطح انتقال انرژی برق نیز برطرف خواهد کرد.

مدیرعامل شرکت برق منطقه ای اصفهان نیز در این مراسم گفت: این تونل یکی از بزرگترین تونل های مکانیزه تاسیسات شهری در کشور است که با دستگاه تی بی ام در شهر اصفهان اجرا شده است.

رسول موسی رضایی با بیان اینکه در شهری همانند اصفهان،با قدمت تاریخی و شرایط ولتاژ برق، انتقال برق با خطوط هوایی امکان پذیر نبود، افزود: با توجه به مشکلات اجرایی و هزینه های بالای انتقال برق، انتقال برق از زیر زمین و رساندن آن به مرکز شهر اصفهان بیش از 20 سال جزو آمال و آرزوهای ما شده بود.

وی با بیان اینکه پروژه مترو اصفهان هم ضرورت اجرای این طرح را مضاعف کرد، بیان داشت: لازم بود که مرکز شهر از شبکه قابل اطمینانی جهت تغذیه مترو بهره مند شود.

مدیرعامل شرکت برق منطقه ای اصفهان گفت: این پروژه با هدف انتقال انرژی الکتریکی از نیروگاه اصفهان به مرکز شهر اصفهان، با توجه به افزایش بار شبکه در این منطقه و تامین نیاز آتی مردم و تاسیسات شهری از جمله قطار شهری اجرا شد.

وی با بیان اینکه این طرح توسط کارشناسان و متخصصان ایرانی طراحی و اجرا شد، افزود: عمر مفید این تونل 120 سال و طول مدت پروژه 30 ماه برآورد شده بود که به دلیل مشکلات تحریم و کمبود نقدینگی تا امروز به طول انجامید.

انتهای پیام/گ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.