نقش کادرفنی در ناکامی ما پررنگ بود

ورمزیار: خسرو و یعقوب بهترین تعویض‌های پرسپولیس بودند!/ کرار برود تا استقلال قهرمان شود

کاپیتان پیشین استقلال معتقد است تعویض‌های زودهنگام دفاعی استقلال عملاً توپ و میدان را به پرسپولیس تقدیم کرد تا آبی‌پوشان فاتح دربی 81 نشوند.

صادق ورمزیار در گفت و گو با خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: فکر می‌کنم استقلال در نیمه اول دو چهره متفاوت داشت. نخست دقایق اول که حریف دیرینه خود را تحت فشار قرار داد و خسر و یعقوب به خوبی از چپ و راست اضافه می‌شدند. 

وی ادامه داد: ارسال‌های خوب و گرفتن خطاهای متعدد از سوی عناصر هجومی استقلال باعث شد آبی‌پوشان در زمین پرسپولیس ‌خیمه بزنند. شاگردان برانکو به سختی از این فشار خارج شدند. در ادامه روی اندک اشتباهات دفاع استقلال صاحب موقعیت شدند ام روز خوب رحمتی در نیمه نخست، سنگر استقلال را حفظ کرد.

کاپیتان ومربی پیشین استقلال درباره 45 دقیقه دوم دربی گفت: در نیمه دوم هم داستان تکرار شد. استقلال خوب شروع کرد و حیدری و کریمی با حرکات نفوذی خود، نظم خاصی به شعاع حملات استقلال بخشیدند. صحنه گل استقلال را با هم مرور کنیم. ارسال به موقع یعقوب از چپ، خسرو را در راست دفاعی حریف صاحب توپ کرد و حیدری هوشیارانه زمانی که مدافعان پرسپولیس در حال جابجایی بودند، از آشفتگی آن‌ها به خوبی بهره جست دفاع پرسپولیس تونست جابر انصاری را که چندان هم قدبلند نیست در میان مدافعان بلندزن پرسپولیس زهر خود را به این تیم بریزد.  

وی اضافه کرد: این گل می‌توانست سرآغاز پیروزی استقلال باشد اما متاسفانه این کادرفنی استقلال بود که از دقیقه 51 شروع به تعویض های تدافعی کرد. وقتی بازیکنانی را که قابلیت حفظ توپ دارند، بیرون کشیده می‌شوند و بازیکنان تدافعی جانشین آن‌ها می‌شوند، شما قطعاً نمی توانید مالکیت توپ را داشته باشید و به این ترتیب خود به خود پرسپولیس در آرایش حمله قرار گرفت. به ویژه تعویض در جناج چپ، زمانی که کریمی بیرون آمد و رامین رضائیان کاملا آزاد شد. این تعویض باعث شد پرسپولیس ابتکار عمل را در دست بگیرد و باید گفت تعویض خسرو و یعقوب بهترین تعویض برای پرسپولیس بود!

مدافع پیشین تیم ملی فوتبال ایران ادامه داد: محمد انصاری در دفاع چپ پرسپولیس خیلی خوب بود و با تعویض‌های اشتباه استقلال، چپ و راست ما آماج ارسال‌های بلند شاگردان برانکو شد. از سوی دیگر بیرون رفتن بازیکنان صاحب توپ استقلال، عرض دفاعی این تیم را کم کرد و زمانی که سجاد هم از بازی بیرون رفت، این عرض دفاعی کم و کمتر شد. این لحظه خطرناکترین لحظه برای استقلال بود و می‌توان تعویض‌های سه‌گانه استقلال را اشتباهاتی مرگ‌بار توصیف کرد، چرا که زمانی که عرض دفاع به حداقل خود می‌رسد، احتمال گل خوردن زیاد است و شما دیدید دقایق پایانی وقتی توپ به زمین پرسپولیس می آمد کمتر اثری از استقلالی‌ها دیده می‌شد. به عبارت بهتر باید تصریح کرد زمان تعویض‌ها کار دست استقلال داد. این تعویض ها می توانست از دقیقه 70 یا در یک ربع پایانی اعمال شود اما این اتفاق نیفتاد و تغییرات شتابزده استقلالی‌ها پاشنه آشیل این تیم شد .  

ورمزیار درباره درخشش رحمتی گفت: رحمتی بازیکن استقلال است و باید همیشه اینطور باشد. سید از دروازه بانان خوب فوتبال ایران و آسیا به شمار می‌آید و سه هفته است که نمایش خیره‌کننده‌ای در چارچوب سنگر استقلال دارد. من هم مثل خیلی‌ها معتقدم جای رحمتی در تیم ملی  خالی است و مهدی اگر تمرکز دا شته باشد نفر اول سنگر فوتبال ماست . او امروز نشان داد بسیاری از نقدهایی که گاهی به وی می‌شود از روی خصومت نیست. روزی که خوب باشد به ضرس قاطع می‌گوییم سید خوب بود و اگر بد باشد هم از او انتقاد می‌کنیم. او مقابل استقلال خوزستان، پدیده و سپاهان هم عالی بود و امیدوارم این موضوع به چشم برخی دوستان ما هم بیاید. 

وی افزود: غیر از رحمتی خسرو روز نسبتا خوبی داشت و یعقوب هم یکی از بهترین های استقلال بود. ضمن اینکه امید ابراهیمی هم نیمه اول نمایش خوبی داشت اما در نیمه دوم در جریان بازی محو شد. البته نباید از بازی خوب عمران‌زاده هم به راحتی بگذریم. حنیف هم روز خوبی را پشت سر گذاشت. 

ملی‌پوش پیشین تیم فوتسال ایران، درباره نقش کادرفنی استقلال در ناکامی این تیم، تصریح کرد: به یقین مسئولیت مستقیم هربرد و باختی با کادرفنی است اما باید اذغان کنم امروز نقش کادرفنی از بازیکنان پررنگ تر بود. بازیکنان استقلال بعضاً بازی پایاپایی را ارائه دادند و با تمام وجود مقابل یورش‌های حریف ایستادند. آن‌ها حتی در دقایقی هم برتر از رقیب سنتی خود ظاهر شدند اما نیکمت استقلال با تعویض‌های محافظه‌کارانه زودهنگام، عملاً توپ و میدان را به حریف واگذار کرد تا در واپسین ثانیه‌ها بالاخره مقاومت جانانه پسران آبی درهم بشکند.  

ورمزیار همچنین در پاسخ به این پرسش که آیا استقلال می‌تواند قهرمان نیم‌فصل لیگ برتر شود؟ گفت: اگر کرار برود، شک نکنید این اتفاق خواهد افتاد. این بازیکن با بی‌انضباطی‌ها و حاشیه‌های فراوانش به تیم ضربه زد. حالا بازهم آقایان از کرار حمایت کنند و با یک جعبه شیرینی غائله را ختم کنند! نه، استقلال با این وضعیت ره به جایی نمی‌برد اگر آقایان برای همیشه مشکل کرار را حل کنند، استقلال می تواند صدرنشینی‌اش را حفظ کند. درباره حاشیه‌سازی او بسیار گفته و نوشته شده است. حالا من می‌پرسم این وسط چه کسی غیر از باشگاه متضرر شد؟ ما هم به او پول هنگفت دادیم، هم با ثبت قرداد بی‌مورد با این بازیکن همیشه حاشیه‌ساز از درون به خود ضربه زدیم و در تیم تفرقه انداختیم. پاسخ شما روشن است، کرار برود تا استقلال روی  آرامش را ببیند. 

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار