وزیر امور خارجه روسیه از بررسی و ارزیابی تصمیم یک‌جانبه آمریکا برای اعزام نیروهای وبژه به سوریه خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، «سرگئی لاوروف،» وزیر امور خارجه روسیه، روز جمعه در پایان نشست گفتگوهای سوریه در وین اعلام کرد: مسکو تصمیم یک‌جانبه آمریکا را برای اعزام نیروهای ویژه به سوریه ارزیابی و بررسی می کند. وی افزود: «در مذاکرات وین درباره سوریه و برقراری آتش بس در این کشور همزمان با عملیات سیاسی توافق کردیم؛ ما در خصوص سرنوشت بشار اسد توافق نکردیم و این به مردم سوریه مربوط می شود.» 

لاوروف در ادامه گفت: «هیچیک از ما قصد جنگ نیابتی در سوریه نداریم. ما خواستار جلوگیری از به قدرت رسیدن تروریست ها در سوریه هستیم.» وزیر امور خارجه روسیه تصریح کرد: ما دشمن مشترکی داریم که نمی گذاریم در سوریه و کشور دیگری به قدرت برسد.

وی افزود: «من نگفته ام بشار اسد باید از قدرت کنار برود یا اینکه در قدرت باقی بماند، بلکه من گفته ام که سرنوشت بشار اسد را ملت سوریه تعیین می کند؛ ما خواهان پایان یافتن رنج و مشکلات مردم سوریه هستیم و خواستان آنیم که از رسیدن تروریست ها به قدرت در این کشور جلوگیری شود؛ ما خواهان تداوم مبارزه با تروریسم هستیم و می خواهیم نام گروه های دیگری نیز وارد فهرست گروه های تروریستی شود؛ بر سر محافظت از یکپارچگی کشور سوریه توافق صورت گرفت.»


انتهای پیام/

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار