عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: انقلاب اسلامی با تفکر تبدیل تهدید به فرصت توانسته است کشور را به رشد و پیشرفت برساند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، حجتالاسلام نصرالله پژمانفر، در نشست بسیج رسانه در محل نمایشگاه بین المللی کتاب مشهدافزود: با گذشت بیش از سه دهه از عمر انقلاب کشور با انواع مختلف تهدیدها روبرو شده است که همواره پیروز میدان نبرد با دشمن بوده است.

وی به مشکلات هشت سال دفاع مقدس اشاره و تصریح کرد: با وجود مشکلات زیاد دوران جنگ توانستیم با باورمان تهدید را به فرصت تبدیل کرده و مدیریت جنگ را در دستانمان بگیریم و کاری کنیم که دشمن در برابر ما پیشنهاد صلح را مطرح کند.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، اتکا به ظرفیت داخلی را عامل موفقیت کشور در جنگ دانست و افزود: ما اگر در مسیر بازی دشمن قرار میگرفتیم و راه آنها را طی میکردیم قاعدتا پیروز نمیشدیم؛ ما در انقلاب اسلامی محصولات استراتژیک را خودمان با کیفیت پایین و گرانتر تولید کردیم زیرا میخواستیم خودکفا باشیم.

وی گفت: با توجه به اینکه همواره ضعف کشور در مقوله صنعت بوده است ولی امروز با همت تلاش نخبگاه کشور توانسته‌ایم با قدرتمندان دنیا برابری کنیم، بنابراین امروزه که دشمن روی خوش به ما نشان می‌دهد به این دلیل نیست که بخواهد حقوق از دست رفته ما را برگرداند بلکه این یک ترفند جدید از استکبار جهانی است.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ما امروزه تاثیرمان نه تنها در منطقه است بلکه حل مساله و مشکلات کشورهایی همانند سوریه و عراق در منطقه به نگاه ما وابسته است، تصریح کرد: امروز کشو مان توانسته با جریان فکری که راه انداخته است در آمریکای لاتین هم کارهایی انجام دهد.

وی با تأکید بر اینکه برجام با 28 شرط تایید میشود، خاطرنشان کرد: 10 شرط توسط شورای امنیت ملی، 9 شرط مجلس، 9 شرط رهبری تنظیم شده است و بعد از تاییدیه برجام توافق صورت می‌گیرد.

پژمانفر دعوای کشورهای بیگانه علیه ایران را بر سر بیداری اسلامی دانست و افزود: انرژی هسته ای بهانه است بلکه دشمن از جریان فکری که ایران در بیشتر کشورها حاکم کرده میترسد.

وی با بیان اینکه ما باید اقتصاد کشور را بالا ببریم اگر از فرصتهای ضعف در اقتصاد استفاده میکردیم الان کشور دچار این همه مشکل نمیشد، گفت: 35 درصد واردات کشور در مسیر اقتصاد مقاومتی است، بیشتر این واردات دارد کارگاه‌های کوچک و شهرهای صنعتی را له میکند و اگر بعضی کارخانه و کارگاهها حمایت نشوند ورشکستگیشان حتمی است.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.