دهمين دوره مسابقات قرآنی مدهامتان با حضور بيش از 400 شركت‌كننده در استان همدان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ مدیر دبیرخانه كانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان همدان در افتتاحیه دهمین دوره مسابقات قرآنی مدهامتان كه با حضور اعضای كانون‌های مساجد سراسر استان، جواد صدیق مدیر بنیاد قرآن همدان و رضایی رئیس كمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر همدان برگزار شد از حضور بیش از 400 نفر شركت‌كننده در این دوره از مسابقات خبر داد و گفت: شركت‌كنندگان در رشته‌هایی مانند حفظ قرآن، ترتیل، قرائت، اذان و تصحیح اذكار نماز با یكدیگر به رقابت می‌پردازند.

هادی فیض‌منش با بیان اینكه مسابقات در دو بخش اصلی و جنبی با شركت‌كنندگان در دو رده سنی 18 تا 30 سال و 8 تا 18 سال برگزار می‌شود، اضافه كرد: در این رقابت یك روزه شركت‌كنندگان از همه شهرستان‌های استان حاضر شده‌اند و در پایان نیز 3 نفر از برگزیدگان هر رشته به جشنواره كشوری كه در آذر ماه سال جاری در اصفهان برگزار می‌شود راه پیدا می‌كنند.

فیض‌منش تنها پناهگاه برای حفظ كودكان و نوجوانان را قرآن و معنویت آن دانست و گفت: امروز ثروت اصلی برای خانواده‌های ایرانی فرزند نیكوست كه تنها با تربیت قرآنی و دینی می‌تواند به عنوان یك ثروت تلقی شود، چرا كه فرزندان ما در پناه قرآن از آسیب‌های اجتماعی محفوظ می‌شوند.


وی متولیان حوزه فرهنگ را به مشاركت و همكاری در مباحث قرآنی دعوت كرد و ادامه داد: بزرگ‌ترین شبكه‌های قرآنی با بیش از یك هزار و 300 كلاس و جلسه قرآنی متعلق به كانون‌های فرهنگی هنری مساجد است كه در سراسر استان دوره‌های مختلف آموزش قرآن را برپا می‌كند.


فیض‌منش در پایان گفت: در استان همدان 570 كانون فرهنگی هنری مساجد در حوزه آموزش‌های دینی و قرآنی در حال فعالیت هستند كه 164 كانون متعلق به شهر همدان است.


در ادامه دهمین دوره مسابقات قرآنی مدهامتان با حضور بیش از 400 نفر شركت‌كننده از سراسر استان همدان در رشته‌های مختلف در مجتمع شهید آوینی برگزار شد.

انتهای پیام/ب


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.