قم؛

4 کشته و 544 مجروح در اثر حوادث ترافیکی و تصادفات جاده ای در قم

معاون اورژانس قم گفت: هفته گذشته در قم 544 نفر مجروح و متاسفانه 4 نفر در اثر حوادث ترافیکی و جاده ای جان خود را از دست دادند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم: مهدی فراهانی معاون مرکز فوریت های پزشکی استان قم گفت: در 9 روز ابتدایی آبان ماه حدود  8 هزار و 326 تماس با مرکز اورژانس قم برقرار شده که منجر به هزار و 330 مأموریت شده است.

وی با اشاره به اینکه 477 مورد از این تعداد مأموریت مربوط به حوادث ترافیکی و تصادفات بوده است خاطر نشان کرد: 364 مورد از این تصادفات داخل شهری و 83 مورد نیز مربوط به حوادث ترافیکی جاده‌ای بوده است.

فراهانی  تصریح کرد: 544 مجروح در اثر حوادث ترافیکی و تصادفات است که 357 نفر به مراکز درمانی منتقل شدند و متاسفانه 4 نفر نیز جان خود را از دست دادند و مابقی بصورت سرپایی درمان شدند.

معاون مرکز فوریت‌های پزشکی استان قم همچنین در خصوص حوادث مربوط به موتور
سیکلت‌سواران اظهار داشت: 289 مورد مأموریت در هفته گذشته مربوط به موتورسیکلت‌سواران بود که منجر به جراحت 331 نفر و فوت یک نفر شد.

وی جان باختن یک دختر 13 ساله را  مهمترین حادثه دانست و افزود: ساعت 12 روز هشتم آبان ماه در حادثه برخورد یک دستگاه پراید و خودرو ال 90 در کیلومتر 25 جاده قم به سلفچگان، یک دختر 13 ساله جان باخت که در این حادثه 3 تن دیگر مصدوم شدند که با توجه به شدت وخامت مصدومان بالگرد اورژانس نیز به محل حادثه اعزام شد.

فراهانی به دیگر حوادث رخ داده اشاره کرد و خاطر نشان کرد: در برخورد یک دستگاه پرشیا و سمند که ششم آبان‌ماه جاری در کیلومتر جاده جعفریه به قم رخ داد، یک آقا 48 ساله فوت کرد و 2 تن دیگر مصدوم شدند و همچنین روز چهارم آبان ماه جاری نیز بر اثر واژگونی یک دستگاه موتورسیکلت در محور قم - سلفچگان، راکب موتورسیکلت دردم فوت کرد و یک تن دیگر نیز مصدوم شد.

معاون مرکز فوریت‌های پزشکی استان قم در خصوص حادثه واژگونی پژو 206 که ساعت 6 صبح سوم آبان ماه جاری در کیلومتر 65 اتوبان قم - تهران رخ داد،افزود: یک خانم 44 ساله در دم فوت کرد و پنج تن از جمله سه کودک یک ساله، سه ساله و پنج ساله نیز مجروح شدند.
برچسب ها: حوادث ، کشته ، تصادفات ، قم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.