تبریز؛

کشت پاییزه در 35 هزار هکتار از اراضی کشاورزی مراغه

مدیر جهاد کشاورزی مراغه گفت: با آغاز کشت پاییزه در این شهرستان حدود 35 هزار هکتار از اراضی کشاورزی زیرکشت رفت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛محمد نریمانی افزود: این میزان اراضی شامل 33 هزار هکتار اراضی دیم و دو هزار هکتار اراضی آبی است.

وی با اشاره به اینکه تمام اراضی مورد هدف کشت شده است، اظهار کرد: برای این میزان اراضی حدود شش هزار تن بذر اصلاح شده و خودمصرفی کشاورزان استفاده شده است.

مدیر جهاد کشاورزی مراغه با اشاره به اینکه در این شهرستان بیش از پنج رقم گندم کشت می شود، یادآور شد: این رقم ها در بخش کشت دیم شامل سرداری، آذر2 و mv17 و در کشت آبی نیز الوند و زرین است.

نریمانی، ادامه داد: در سال جاری جهاد کشاورزی مراغه برای بهره برداران کشت پاییزه، آموزش های لازم را از طریق کارشناسان ارایه کرده که این امر منجر به کشت 85 درصد مزارع به شیوه های مدرن شده است.

وی گفت: در شرایط جوی و میزان بارندگی در حد معمولی، میانگین برداشت هر هکتار گندم دیم در این شهرستان یک هزار و 200 کیلوگرم، نیمه آبی دو هزار و 200 کیلوگرم و آبی چهار هزار و 580 کیلوگرم، جوی آبی دو هزار کیلوگرم و جوی دیم 250 کیلوگرم است.

نریمانی، از کشاورزان خواست محصولات و کشت های خود را در مقابل حوادث و بلایای طبیعی بیمه کرده و به توصیه های فنی کارشناسان مراکز جهاد کشاورزی این شهرستان توجه کنند.

در سال زراعی گذشته 86 هزار و 219 تن محصول گندم از 37 هزار و 400 هکتار اراضی زیر کشت شامل 35 هزار و 200 هکتار اراضی دیم و دو هزار و 200 هکتار مزارع آبی برداشت شده است.

شهرستان مراغه دارای 100 هزار هکتار اراضی کشاورزی است که 65 هزار هکتار آن به مزارع اختصاص دارد.
 
انتهای پیام/گ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.