براساس تازه‌ترین داده‌های دولت آمریکا، هزاران شهروند این کشور به دلیل وجود قوانین پیچیده مالیاتی، از خود سلب تابعیت کرده‌اند.

از ابتدای سال میلادی، 3221 آمریکایی تابعیت خود را لغو کرده‌اندبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری شبکه پرس تی‌وی، براساس تازه‌ترین داده‌های دولت آمریکا، 1426 شهروند در سه‌ ماهه سوم سال 2015 از خود سلب تابعیت کرده‌اند.

براساس تحلیلی که وبگاه «سی‌اِن‌اِن مانی» از داده‌های وزارت خزانه‌داری آمریکا ارائه کرده است، از آغاز سال 2015 در مجموع 3221 نفر از تابعیت آمریکا انصراف داده‌اند. 

در سال 2014، تعداد 3415 آمریکایی گذرنامه‌های خود را پس دادند. این رقم 15 برابر بیشتر از سال 2008 بود.

بسیاری از این افراد، مهاجرانی هستند که خارج از آمریکا زندگی می‌کنند و از کاغذبازی‌های پیچیدۀ مالیاتی آمریکا خسته شده‌اند. معضلی که اخیراً به دلیل اجرای مقررات مالیاتی سنگین نمود بیشتری یافته است.

آمریکا بر خلاف بیشتر کشورها بدون توجه به منبع درآمد و محل زندگی افراد، همۀ درآمدهای شهروندان را مشمول نظام مالیاتی می‌داند.

برای آن دسته از شهروندان آمریکایی که خارج از کشورشان زندگی می‌کنند، این نظام مالیاتی به معنای انبوهی از تشریفات اداری پیچیده است که گاهی مهاجران را مجبور می‌کند از حسابدارها و وکلا کمک بگیرند و هزینه‌های زیادی بپردازند.

سوفیا یان خبرنگار سی ان ان می‌گوید: «این دردسر مدام بدتر می‌شود. لزوم اجرای قانون مالیاتی امریکا، از افراد می‌خواهد دارایی‌های خارجی خود را گزارش دهند و همچنین بانک‌ها را وادار می‌کند تمام حساب‌های خارجی که شهروندان امریکایی بازکرده‌اند را افشا کنند. این قانون جدید بلافاصله پس از قانون دیگری تصویب شده که از شهروندان آمریکایی می‌خواهد تمام حساب‌های بانکی خارجی بالاتر از 10000 دلار را افشا کنند.»

این قوانین جدید بخشی از تلاش دولت آمریکا برای مبارزه با فرار از پرداخت مالیات است. مخصوصا پس از آن‌که بانک‌های سوئیسی همکاری با ثروتمندان آمریکایی برای پنهان کردن دارایی‌هایشان را تصدیق کردند.

اما این عملیات مالیاتی، زندگی را برای 7.6 میلیون آمریکایی که در خارج از کشور زندگی می‌کنند، سخت می‌کند.

در حالی که موسسات مالی در تلاش برای فهم قوانین جدید مالیاتی هستند، برخی بانک‌های خارجی مشتریان آمریکایی خود را در برخی موارد حتی بدون بررسی اولیه یا بازکردن حساب‌ پس‌انداز رد کرده‌اند.


انتهای پیام/


برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار