مردم جمهوری آذربایجان امروز در حالی برای انتخاب اعضای جدید پارلمان پای صندوق‌های رای می‌روند که احزاب مخالف، این انتخابات را تحریم کرده‌اند.

انتخابات پارلمانی آذربایجان آغاز شدبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، مردم جمهوری آذربایجان در حالی از صبح روز یکشنبه برای انتخاب اعضای جدید پارلمان کشورشان پای صندوقهای رای رفته اند که احزاب و تشکلهای مخالف این انتخابات را تحریم کرده اند.

بررسی‌ها و نظرسنجی‌های صورت گرفته در جمهوری آذربایجان حاکی از آن است که این انتخابات نیز در نهایت به تقویت قدرت الهام علیف منجر خواهد شد.

نزدیک به پنج میلیون و نهصد هزار نفر از شهروندان جمهوری آذربایجان که واجد شرایط شرکت در انتخابات پارلمانی این کشور هستند می توانند با آرای خود 125 عضو پارلمان کشورشان را برای یک دوره پنج ساله انتخاب کنند. 

دفاتر اخذ رای ساعت 15 به وقت گرینویچ بسته خواهد شد.

به احتمال زیاد حزب "آذربایجان نوین" به رهبری الهام علیف، برای پیروزی در این انتخابات و حفظ اکثریت در پارلمان مشکلی نخواهد داشت.

احزاب اصلی مخالف جمهوری آذربایجان از جمله "شورای ملی نیروهای دموکراتیک" حزب "مساوات" و " حزب دموکراتیک آذربایجان" انتخابات پارلمانی را یک " نمایش مضحک"توصیف کرده و از شرکت در آن خودداری کرده اند.

سازمان امنیت و همکاری اروپا نیز با تاکید بر این که مقامات باکو محدودیتها و موانع زیادی در کشورشان برای ناظران بین المللی ایجاد می کنند، از اعزام ناظران خود به جمهوری آذربایجان خودداری کرده اند.



انتهای پیام/


برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار