معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: بارندگی های مداوم و وقوع سیلاب در اواخر هفته گذشته در استان، موجب خسارت 600 میلیارد ریالی به زیرمجموعه های بخش کشاورزی استان شد.

تلف شدن بیش از دو هزار راس دام درلرستانبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ صیادی افزود: بارندگی های شدید استان منجر به وقوع سیلاب در شهر و روستاهای مختلف شد و شدت این بارندگی ها به گونه ای بود که خسارات جدی به زیر بخش های کشاورزی استان وارد شده است.

وی گفت: بیشترین خسارت وارد شده مربوط به شهرستان کوهدشت با برآورد 520 میلیارد ریال و پس از آن شهرستانهای پلدختر و خرم آباد با 30 میلیارد گزارش شده است.

وی با بیا اینکه در مجموع 85 درصد از خسارات وارد شده مربوط به شهرستان کوهدشت است افزود: بر اثر شدت بارندگی ها ، خسارات جدی به بخش دامپروری، محصولات کشاورزی و باغی و همچنین تاسیسات آب و خاک شهرستان کوهدشت وارد شد.

صیادی به تلف شدن دام های روستائیان و عشایر اشاره کرد و گفت: مطابق برآورد صورت گرفته در جریان سیلاب اخیر بیش ازدو هزار راس دام تلف شده و 35 واحد جایگاه دام و علوفه های تهیه شده آنها در کوهدشت به ارزش 150 میلیارد ریال نیز تخریب شده اند.

وی افزود: خسارت وارد شده به بخش باغبانی و زراعت در سطح دو هزار و 380 هکتار به میزان 190 میلیارد ریال و همچنین در بخش تاسیسات آب و خاک و زیر بنایی ( استخر،ایستگاه پمپاژ، قنوات ) 160 مورد به میزان 220 میلیارد ریال دچار آسیب شده که بیش از 80 درصد این مبلغ مربوط به شهرستان کوهدشت است.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید. 

انتهای پیام/ی
برچسب ها: تلف ، دام ، لرستان ، سیل ، کشاورزی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.