فیلمسازی در سنین نوجوانی و تحصیل موضوعی است که پیش از این کمتر به سراغ آن رفته‌ایم و اکنون در مسابقه نور ابن هیثم مورد توجه قرار گرفته است.

محمود فلاح تهیه‌کننده سینما و تلویزیون در گفتگو با خبرنگار حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به این که اولین تجربه فیلمسازی برای نوجوانان اشتیاق و انگیزه آنان را برای دنبال کردن جدی این حرفه بیشتر خواهد کرد، افزود: برگزاری مسابقه فیلمسازی بین دانش آموزان اقدام موثری است که تاکنون کمتر به سراغ آن رفته بودیم. بنابراین مسابقه نور ابن هیثم از این نظر مفید و موثر خواهد بود و نتیجه خوبی را می‌توان از آن انتظار داشت. 

وی ادامه داد: فیلمسازی و سریال سازی در سینما و تلویزیون نتیجه سال‌ها زحمت و تلاش برای رسیدن به این جایگاه است و چیزی نیست که بتوان در مدت زمان کوتاهی به آن رسید. بنابراین این مسابقه اقدام مناسبی است که کودکان و نوجوانان بتوانند از این سنین به مسیر فیلمسازی سوق داده شوند و رویدادهایی هنری مانند مسابقه فیلمسازی نور ابن هیثم می توانند فضا و بستری را برای آن ها ایجاد کنند تا دانش آموزان آثارشان را در شکل و شمایل بهتری ارائه کنند. 

این تهیه کننده همچنین بر اولویت و اهمیت ایده پردازی نسبت به کیفیت در آثار نوجوانان تاکید و بیان کرد: به نظر می رسد همین که دانش آموزان درباره چگونه فیلم ساختن نکاتی را بیاموزند، قصه ای کوتاه را برای فیلم خود تعریف کنند و اساسا زمینه‌ای ایجاد شود تا آن‌ها فکرشان را اجرایی کنند، ما توانسته ایم در این مسابقه موفق عمل و از تلاش‌های آنان حمایت کنیم. حال ممکن است این دانش آموزان نسبت به فیلمسازی علاقه جدی نشان بدهند و کارگردانان آینده کشورمان شوند و یا در همان تجربه اول از آن صرف نظر کنند. 

فلاح یادآور شد: من به عنوان تهیه‌کننده، فیلم و سریال‌هایی را که کارگردانان فیلم اولی مانند سامان سالور، علیرضا امینی، جواد افشار و... ساختند، تهیه کردم و همیشه علاقمند به همکاری و کمک به فیلمسازان اولی بودم.

وی درباره پرداختن به زندگی و توجه به فعالیت‌های علمی شخصیت‌های برجسته تاریخی کشورمان در خلال برگزاری رویدادهای هنری نیز خاطرنشان کرد: معرفی و شناساندن دانشمندانی همچون ابن هیثم در جشنواره‌ها و رقابت‌های هنری اقدامی بزرگ است و حتی می‌توان از دانش آموزان خواست که درباره زندگی این دانشمند فیلم های کوتاه هم بسازند و قطعا این شخصیت‌های بزرگ از این طریق بهتر معرفی خواهند شد. 

فلاح با ارائه یک پیشنهاد برای برگزاری بهتر این مسابقه گفت: پیشنهاد می‌کنم علاوه بر دریافت فیلم‌های یک دقیقه از دانش آموزان، رزومه‌ای از فعالیت‌های هنری خود را هم ارسال کنند تا بتوان از این طریق به شناسایی استعدادها و ظرفیت‌های این گروه سنی پرداخت.


برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.  

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار