رييس انجمن برنجکاران خوزستان گفت: بارندگي همراه با بادهای شدید و تگرک حداقل به 35 درصد مزارع آماده برنج در خوزستان خسارت وارد آورد.

به گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از خوزستان،محمد سواری رييس انجمن برنجکاران خوزستان با بیان اینکه مزارع برنج استان از ۲ هفته گذشته آماده برداشت بود اظهار داشت: متاسفانه کمبود کمباین موجب تاخیر در عملیات برداشت در برخی مناطق شد و بارش‌های اخیر نیز برنجکاران را متحمل خسارت‌های زیادی کرد. 

وی تصریح کرد: بارندگی توام با باد شدید موجب خوابیدگی محصول و چسبندگی گیاه به خاک شده که در این شرایط محصول، غیرقابل برداشت بوده و نابود می‌شود. 

سواری افزود: عملیات برداشت برنج در استان از ۲۰ روز گذشته آغاز و مقداری از محصول شلتوک مزارع شوش‌تر برداشت شده است اما برداشت، همزمان با باران متوقف شد. 

رییس انجمن برنجکاران خوزستان بیان داشت: بیشتر اراضی برنج تحت پوشش بیمه کشاورزی است اما متاسفانه صندوق بیمه انتظارات کشاورزان را برآورده نمی‌کند و فقط مبلغ ناچیزی از خسارات را به کشاورزان پرداخت می‌کند. 

وی خاطرنشان کرد: برای تامین کمباین‌های ویژه برداشت برنج، پیش از آغاز برداشت به سازمان جهاد کشاورزی اعلام نیاز کردیم اما متاسفانه اقدامی در این جهت انجام نشد.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید. 

انتهای پیام/
برچسب ها: خوزستان ، باران ، خسارت ، مزارع ، برنج
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.