رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت : در سال گذشته در حدود 58 هزار تن انواع نهاده دام و طیور توسط شرکت پشتیبانی امور دام بین تولید کنندگان و واحدهای تولیدی استان توزیع شده است.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، اسمعیل کریم زاده در مراسم تکریم و معارفه سرپرست جدید شرکت پشتیبانی امور دام استان که با حضور مدیرعامل شرکت پشتیبانی اموردام کشور در سالن مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان برگزار شد ،اظهار کرد : از84 هزار تن نهاده تامین شده از سوی دفتر مرکزی شرکت پشتیبانی اموردام کشور برای سال جاری اعم از جو ، کنجاله سویا و ذرت، تا کنون حدود 28 هزار تن نهاده بین واحدهای دام و طیور توزیع شده و این روند همچنان ادامه دارد.

کریم زاده با اشاره به پتانسیلهای استان در بخش تولیدات دامی و طیور اضافه کرد: در حال حاضر 2270 تن گوشت مرغ منجمد و 127 تن گوشت قرمز در انبارهای شرکت ذخیره سازی شده است و با توجه به اینکه ذخایر استراتژیک شرکت پشتیبانی امور دام به اندازه کافی موجوداست و در صورتی که تشخیص داده شود که باید گوشت یا مرغ به بازار تزریق شود، اقدام به این کار خواهیم کرد.
 
وی با اشاره به میزان خریدهای تضمینی انجام گرفته توسط این شرکت ادامه داد : در طی هفت ماه سال جاری 2600 تن جو ، 9 هزار تن ذرت دانه ای مازاد بر مصرف کشاورزان و 1820 تن مرغ منجمد از واحدهای تولیدی به صورت تضمینی خریداری شده است .

وی در ادامه با اشاره به رتبه های برتر استان در زیر بخش تولیدات دامی اعم از تولید عسل ، زنجیره های تولید ، تولید جوجه یکروزه گوشتی ، شیر ، گوشت مرغ و گوشت قرمز اضافه کرد: در حال حاضر نزدیک به 9 میلیون واحد دامی سبک و سنگین در آذربایجان غربی وجود دارد و این استان در تولید محصولات کشاورزی رتبه ششم کشوری را به خود اختصاص داده است .

در ادامه این مراسم از زحمات اکبر اطهری مدیر اسبق شرکت پشتیبانی امور دام آذربایجان غربی توسط مدیرعامل شرکت پشتیبانی اموردام کشور با اهدای لوح تقدیر قدردانی شد و علی محسن پور به عنوان سرپرست جدید این شرکت معرفی گردید .

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان نیز در این آیین با اعطای لوح تقدیری از زحمات بی شائبه اکبر اطهری مدیر شرکت پشتیبانی امور دام آذربایجان غربی که 15سال مسئولیت مدیریت این شرکت را برعهده داشت ، تقدیر و قدر دانی نمود.

انتهای پیام/گ
برچسب ها: نهاده ، دام ، طیور ، کشاورزی ، ارومیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.