قزوین؛

اجرای طرح تدبیر در مدارس ابتدایی استان قزوین

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین گفت: مهمترین و اصلی ترین هدف اجرای این برنامه، بهیود فرایندهای مدیریت مدرسه به منظور ارتقای سطح عملکرد و کیفیت آن است.

به گزارش گروه استان ها ی باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین؛سالار قاسمی مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین با اشاره به طرح تدبیر اظهار داشت: طرح تدبیر به منظور بهبود مدیریت مدارس ابتدایی با هدف کمک به مدیران در ارتقاء عملکرد مدارس و توسعه شرایط تحقق اهداف آموزش و پرورش دوره ابتدایی تهیه و تدوین شده است.

وی افزود: مهمترین و اصلی ترین هدف اجرای این برنامه، بهیود فرآیندهای مدیریت مدرسه به منظور ارتقای سطح عملکرد و کیفیت آن است، نهادینه سازی برنامه محوری در مدیریت مدرسه، تقویت فرایند ارزیابی مستمر برنامه ها و فعالیت ها با تأکید بر خودارزیابی، بهبود سطح عملکرد مدرسه در برنامه ها، فعالیت ها و اقدامات و توسعه و تقویت فرهنگ مشارکت و کارگروهی در مدرسه از دیگر اهداف اجرای این برنامه است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین خاطر نشان کرد: طرح تدبیر دارای هشت فرآیند شامل برنامه ریزی،آموزش و یادگیری، فعالیت های مکمل و فوق برنامه، مشارکت همکاران، اولیا و دانش آموزان، سلامت و ایمنی در مدرسه، اداری و مالی مدرسه، نظارت و ارزیابی و خلاقیت می باشد.

این مقام مسوول اضافه کرد: این طرح شامل کلیه مدارس مستقل دوره ابتدایی به غیر از مدارس مجری طرح تعالی مدیریت و چند پایه می گردد و بستر مناسبی برای توسعه برنامه تعالی مدیریت مدرسه خواهد بود و می تواند آمادگی اولیه را در مدیران برای اجرای کامل آن در سال های آنیده فراهم آورد.

انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.