در پی بارش باران‌های سیل آسا و وزش بادهای شدید، به دهها خانه در جزیره سقطرى یمن خسارت وارد شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، بارانهای سیل آسا و بادهای شدید یکشنبه شب به دهها خانه در جزیره  سقطرى یمن خسارت وارد کرد.

در حالی که گفته می شود گردباد قدرتمند چاپالا که در دریای عمان شکل گرفته است به یمن نزدیک می شود، بارانهای تند و بادهای شدید یکشنبه شب جزیره سقطری یمن را درنوردید.

سالم ظاهر، شهردار حدیبو مرکز جزیره سقطری اعلام کرد بیش از هشتاد خانه بر اثر باران و بادهای شدید خسارت دیده اند، چندین نفر آسیب دیده و بستری شده اند.

 این مسئول محلی جزیره سقطری افزود: نیروهای امداد و نجات بیش از هزار خانواده را از مناطق پرخطر تخلیه کرده و در مدارس یا اردوگاهها اسکان داده اند.

روز جمعه سازمان هواشناسی جهانی، که یک نهاد تخصصی وابسته به سازمان ملل متحد است، اعلام کرد طوفان حاره ای بسیار نادر و بسیار قویی به احتمال زیاد روز دوشنبه به یمن و عمان خواهد رسید. 

اداره هواشناسی یمن روز شنبه از ساکنان استانهای جنوب شرقی این کشور از جمله "حضرموت" و "المهره" و همچنین اهالی جزیره سقطری خواست از نزدیک شدن به سواحل خودداری کنند. 


مقامات عمان نیز به هموطنان خود درباره طغیان احتمالی رودخانه ها و بالا آمدن آب دریا هشدار داده اند. آنها همچنین در اقدامی احتیاطی مدارس را در روزهای یکشنبه و دوشنبه  در برخی مناطق جنوب غربی  کشورشان تعطیل کرده اند.


انتهای پیام/


برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار