مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان گفت: این استان طی دو سال اخیر رتبه اول و دوم صادرات کشور در بخش تعاون را کسب کرده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان؛غلامعلی قادری، در حاشیه نشست با فرماندار کاشان، رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی و تعدادی از مسوولان شرکت های تعاونی در فرمانداری این شهرستان  گفت: این استان بالاترین میزان صادرات را در بخش تعاون دارد.

وی با تاکید بر اینکه استان اصفهان بالاترین میزان صادرات را در بخش تعاون دارد افزود: صادات این استان در بخش تعاون 47 میلیون دلار است که از رشد قابل توجهی نسبت به قبل برخوردار شد.

به گفته وی، تعاون استان سعی دارد این سطح صادرات را با وجود برخی مشکلات اقتصادی پیوسته در استان و شهرستان های آن به ویژه کاشان حفظ کند و حتی آن را کماکان با تدوین سیاست های شورای گفتگو ترقی و افزایش دهد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان، در ادامه انجام چند اقدام اساسی و خوب طی سه سال اخیر در بخش تعاون این استان را تاکید کرد و گفت: طرح بحث مشکلات و معضلات بخش تعاون این استان و بررسی و تجزیه و تحلیل آن در شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی یک نمونه از این اقدامات طبق درخواست و دستور استاندار اصفهان است.

*حل معضلات بخش تعاون استان در شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی

وی تصریح کرد:پس از بررسی های کارشناسی دقیق در مجموعه و طرح در چندین جلسه شورای گفتگو در آخرین جلسه آن که طی 15 روز قبل برگزار شد در یک جمع بندی نهایی 21 عنوان از مجموعه مشکلات اصلی و اساسی بخش تعاون با حضور تمام مسوولان استان به ویژه استاندار به عنوان رییس جلسه و امضای وی برای مجموعه مسوولان مرتبط با هر بخش ابلاغ شد.

به گفته وی، ابلاغ و حل این معضلات که بخشی از آن مربوط به سطح کلان کشور و بخشی مربوط به دستگاه های اجرایی است یک قدم و اتفاق خوب در بخش تعاون استان است.

*تشکیل شورای عالی حمایت و توسعه بخش تعاون در استان اصفهان

مدیر کل اداره تعاون استان، تدوین تفاهم نامه بین استاندار اصفهان با وزارتخانه را خاطرنشان کرد و گفت:این تفاهم نامه در راستای تشکیل شورای عالی حمایت و توسعه بخش تعاون در استان اصفهان ابلاغ شده است.

قادری تصریح کرد:اعضای این شورای عالی نیز مشخص و برای استاندار ارسال شده است و نخستین جلسه این شورا در هفته آینده تشکیل می شود.

 وی اظهارداشت:استان اصفهان با انجام این گونه اقدامات هماهنگ با مجموعه وزارتخانه و استان به یاری خدا شاهد رشد و شکوفایی خوبی در بخش تعاون می شود.

گفتنی است: نشست سیدحمیدکلانتری معاون وزیر تعاون، کار ورفاهاجتماعی با حضور رییس ادارهتعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستانکاشان و تعدادی از مسوولان شرکت های تعاونی با طرح مشکلات و نیازمندیهای تعاونی های گل و گلاب، مسکن، فرهنگیان و مینی بوس داران و ارائه گزارشی از وضعیت تعاونی ها توسط حسن رمضانی، رییس ادارهتعاون، کار و رفاه اجتماعیکاشان در فرمانداری این شهرستان برگزار شد.  

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.