معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: تعاون از مصادیق اقتصاد مقاومتی در خروج از رکود اقتصادی است.

صنعت رستوران داری و هتلداری ظرفیت تاسیس تعاونی ها در شهر تاریخی کاشانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان؛ سید حمید کلانتری در نشست با فرماندار کاشان، رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی و تعدادی از مسوولان شرکت های تعاونی در فرمانداری این شهرستان گفت: تعاون برای سازندگی، رفع فقر و محرومیت، گسترش اشتغال و رونق اقتصادی مؤثر است.

وی، تقویت روحیه تعاون و همکاری را تاکید کرد و افزود:تعاون به معنای مدیریت سرمایه‌های خرد و بهره‌وری از منابع انسانی است که به تنهائی و پراکنده اثربخش نیستند.

به گفته وی،تعاون مدیریت، تقویت و هم افزایی در فعالیت واحدهای اقتصادی کوچک در ساماندهی استعدادهای مردمی و تحول و پویایی اقتصادی جامعه است.

معاون وزیرتعاون، کار ورفاه اجتماعی با تاکید بر تقویت و توسعه فرهنگ تعاون افزود: تعاونی ها مانند ظرفی برای تجمیع افکار و توانایی ها نیرو ها در ایجاد ارزش افزوده است.

کلانتری با تاکید بر تولید محصول با کیفیت و اینکه هرچه کیفیت افزایش یابد ارزش افزوده نیز افزایش می یابد گفت:امروز دنیای در تولید محصولات با کیفیت، برندها و محصولات دارای ارزش افزوده رقابت می کند.

وی اظهارداشت:کیفیت تولید یک محصول می تواند ارزش افزوده آن را از 10 تا 70 درصد افزایش دهد.

این مسوول تعاون کشور در ادامه با اشاره به مزیت های اقتصادی و پتانسیل های ویژه شهرستان کاشان گفت: تاریخی بودن شهر کاشان، نزدیکی به دو بازار بزرگ مصرف تهران و اصفهان و مهمان‌نوازی مردم آن ظرفیت خوبی برای شکوفایی صنعت رستوران‌داری و هتل‌داری در بخش تعاون است.

کلانتری تحقق همه این امور را با مدیریت فکر، برنامه و تجمیع افکار خوب دانست و گفت: حضور نیروهای بومی در مرکز از دیگر ظرفیت‌های شهرستان برای پشتیبانی فکر و تبادل تجربیات آنها است.

وی،ظرفیت نیروهای خوش فکر و دانشگاهی خوب در شهر کاشان، صنایع گلابگیری، نساجی و فرش دستبافت و ماشینی با ایجاد شرکت های دانش بنیان را از دیگر پتانسیل های بالقوه این شهرستان برای تبدیل شرایط بالفعل عنوان کرد و گفت: استفاده از این ظرفیت های ویژه می تواند رشد و شکوفایی فراوانی را در منطقه رقم بزند و آن را بسیار نمونه تر و برجسته تر کند.

به گفته وی،تشکیل تعاونی توسعه و عمران شهرستان نیز به ‌صورت قوی با عضویت نیمی از جمعیت و فعالیت آن در همه زمینه‌ها می‌تواند موجبات رشد و شکوفایی را در این شهرستان پدید آورد.

معاون وزیرتعاون، کار ورفاهاجتماعی اظهارداشت: عضویت اشخاص حقیقی تا نیم درصد و حقوقی تا پنج درصد در این تعاونی می تواند قابلیت های این شهرستان را شکوفا و عملیاتی کند.

کلانتری تصریح کرد:تعاونی ها و شرکت‌های خصوصی نیز می‌توانند به عضویت این تعاونی در بیایند تا از امکانات و ظرفیت‌های بالقوه شهرستان استفاده کنند.

گفتنی است: نشست سیدحمیدکلانتری معاون وزیر تعاون، کار ورفاهاجتماعی با حضور رییس ادارهتعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستانکاشان و تعدادی از مسوولان شرکت های تعاونی با طرح مشکلات و نیازمندیهای تعاونی های گل و گلاب، مسکن، فرهنگیان و مینی بوس داران و ارائه گزارشی از وضعیت تعاونی ها توسط حسن رمضانی، رییس ادارهتعاون، کار و رفاه اجتماعیکاشان در فرمانداری این شهرستان برگزار شد.  

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.