وزیر کشور کاهش منابع نفتی و ناتمام ماندن پروژه‌های اقتصادی را بخشی از مشکلات اصلی اقتصاد کشور است.

به گزارش خبرنگار وزیر کشور و بخشی از مشکلات اصلی اقتصاد کشورگروه استانها باشگاه خبرنگاران جوان از قم ، وزیر کشور در همایش وحدت حوزه و دانشگاه کاهش منابع نفتی و ناتمام ماندن پروژه‌ها را بخشی از مشکلات اصلی اقتصاد دانست و در همایش وحدت حوزه و دانشگاه که صبح امروز در سالن همایش دانشگاه قم برگزار شد،با اشاره به سخنان رهبر انقلاب اسلامی در سخنرانی‌های متفاوت در خصوص ضرورت تحقق اقتصاد مقاومتی گفت : جامعه اسلامی باید به اقتصاد پویا تکیه کند.
 
عبدالرضا رحمانی فضلی با تاکید بر اینکه اقتصاد جامعه در بخش‌های مختلف جامعه وجود دارد، گفت : پس از انقلاب اسلامی دلسوزان و متخصصان این رشته تاکید داشتند که با اقتصاد مبتنی بر درآمدهای نفتی وابسته به تئوری‌ها و نظریه‌های وارداتی نمی‌توان کشوری را به آرمان‌های انقلابی هدایت کرد.

وزیر کشور نابرابری‌های منطقه‌ای، افزایش مهاجرت و حاشیه‌نشینی و توزیع نامناسب درآمدها را نداشتن تعادل و توازن ناشی از اقتصاد خواندو بیان کرد : محدود شدن صادرات نفت و درآمدهای پایین شرایط سختی را برای کشور رقم می‌زند.

وی با اشاره به تغییرات اساسی در حوزه برنامه‌ریزی‌های اقتصادی گفت: فعالیت‌های موردی بسیاری در این زمینه صورت گرفته که نمی‌توانیم این اقدامات را نقد کرد ولی تاثیرات اصلی که باید در جامعه اسلامی روی دهد تا کنون رخ نداده است.

وی خاطر نشان کرد :جامعه اسلامی برای تدوین نقشه راه اقتصادی برای کشورهای مختلف که در راستای اهداف انقلاب اسلامی گام برمی‌دارند، گام برداشته است.

ودر پایان نیز با بیان اینکه جامعه اسلامی تاکنون نتوانسته از نظر تئوری‌های اقتصاد مقاومتی و مبانی فعالیتی به جایگاه مورد نظر برسد،گفت: کمبود بهره‌وری ضعف تکنولوژی‌ها و بسیاری از مشکلات دیگر در کشور به وجود آمده است.

انتهای پیام/ز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.