رییس دانشگاه تبریز از موافقت شورای گسترش آموزش عالی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با تاسیس مرکز پژوهشی ژئوتوریسم در این دانشگاه خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛محمدرضا پورمحمدی گفت: این مرکز با اهدافی چون اجرای طرح های پژوهشی بنیادی، کاربردی، توسعه ای در جهت گسترش توریسم و فرهنگ آن، پاسخگویی به نیازهای بخش‌های مختلف جامعه به اطلاعات ژئوتوریسمی، مدیریت منابع گردشگری و همچنین مکان‌یابی استقرار طرح‌های توسعه ای با توجه به مسائل ژئوتوریسمی و شناخت آستانه های تحریک ناهماهنگی ها در روابط ویژگی های جغرافیایی و گردشگری فعالیت خود را ادامه خواهد داد.

وی با اشاره به اینکه برنامه‌های بلند مدت این مرکز، حفاظت و حمایت از محوطه های ژئوتوریستی، آموزش ژئوتوریسم، جذب گردشگر و توسعه گردشگری پایدار است،افزود :: ایجاد مرکز تحقیقات مأموریت محور، در سطح ملی، سازماندهی نیروی انسانی متخصص و پژوهشگران عرصه ژئوتوریسم، و گسترش مرزهای دانش در زمینه ژئوتوریسم، و همکاری های علمی با دانشگاه ها و مراکز تحقیقاتی کشور و جهان از دیگر برنامه های کوتاه مدت این مرکز است.

رییس دانشگاه تبریز افزود : این مرکز در قالب تفاهم نامه ای که دانشگاه تبریز، با منطقه آزاد ارس منعقد کرده است، تأسیس می شود و مرکزی تقاضا محور خواهد بود.
برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید. 
انتهای پیام/ت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.