كارشناس مسوول واحد تغذيه مركز بهداشت استان مركزي گفت:رژيم لاغري غيرعلمي و نامتعادل تهديدي جدي براي سلامت است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از وبدا استان مركزي؛ نسرين يادگاري به مناسبت دهه بسيج تغذيه صحيح گفت:چاقي محصول بدخوري و پرخوري است و انتخاب رژيم هاي كوتاه مدت كم كالري براي رسيدن به وزن ايده آل بسيار خطرناك است و سلامت فرد را تهديد مي كند.

وي توضيح داد:رژيم هاي غذايي كم كالري پس از مدتي فقر املاح و ريز مغذي هاي مفيد بدن را در پي دارد و اگر در برنامه كاهش وزن تنوع گروه هاي غذايي و تعادل آن رعايت نشود فرد را در معرض بيماري ها قرار خواهد داد.

كارشناس تغذيه مركز بهداشت استان مركزي اظهار كرد:رژيم غذايي به معناي نخوردن و قطع مصرف گروه هاي غذايي خاص نيست،بلكه به معناي متعادل خوردن است و عدم تعادل،نامنظمي ضربان قلب،كاهش فشار خون،غش و بيهوشي،خشكي و پيري زودرس پوست،افسردگي،كم خوني و ريزش مو را به دنبال دارد.

يادگاري عنوان كرد:تناسب قد و وزن از مسايل مهم و پايه سلامتي است و در سال هاي اخير غلبه الگوي تغذيه نادرست شامل مصرف نوشابه هاي گازدار و نوشيدني هاي صنعتي و فست فودها و غذاهاي پرچرب طيف برزگي از افراد را در معرض اضافه وزن و چاقي قرار داده است.

وي اضافه كرد:برخي از مردم به ويژه زنان و دختران جوان با وجود داشتن تعادل وزن و قد،وسواس به كاهش وزن دارند و با محدوديت در خوراك سلامت خود را به خطر مي اندازند كه بايد اين فرهنگ ناصحيح نيز با كمك رسانه ها و نهادهاي فرهنگي اصلاح شود.

يادگاري گفت:داشتن تحرك جمسي مستمر و هدفمند،خوردن حجم مناسب سبزيجات و ميوه ها در روز و استفاده متناسب از گروه چربي ها و شيريني ها ركن مهمي در كاهش وزن و تناسب اندام است./ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار