یک روان شناس گفت: اثر زیان بخش طلاق خشک و تر را سوزانده و سبب ازهم پاشیدگی و تمامی اعضای خانواده می‌شود.

متین السادات نصری، روانشناس و مدرس دانشگاه در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه جوانان و خانواده گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: با آن که طلاق به حکم ضرورت برای اجتناب از مخاطراتی پذیرفته شده است، اما چون باعث از هم پاشیدگی کانون و تمامی اعضا می‌شود باید عواقب اجتماعی آن مورد بررسی قرار بگیرد.

وی تصریح کرد:میزان طلاق تا حدودی می‌تواند معیار عدم ثبات و تزلزل اجتماعی آن جامعه تلقی شود.

نصری اذعان کرد :در مردان اثرات زیان بار طلاق آن است که آنها را افرادی غیرمتعهد به بار می‌آورد، حتی آمار جنایی نشان داده که تعداد این افراد غیر متعهد در میان زندانیان به چشم می‌خورد.

وی گفت: اثر منفی طلاق در زنان در خصوص آنهایی که پناهگاهی ندارند و فاقد استقلال اقتصادی هستند سخت خطرناک است.

نصری خاطر نشان کرد : زنان مطلقه خیلی دیر به خانه بخت دوم پای می‌گذارند و احتمال این علل راه را برای انحراف و سقوط آنها باز می‌کند.

این روانشناس تأکید کرد اثر طلاق در فرزندان متعلق به کانون از هم پاشید بسیار شدید است و عقده های غیر قابل تحمل و توأم با نفرت در آنان به وجود می‌آید که شدیدتر از وضع یتیمی است.

وی عنوان کرد:یکی از بزرگترین اثرات منفی طلاق این است که چون کودکان اکثرا بعد از طلاق با مادران خود زندگی می‌کنند به دلیل ناآگاهی و بی‌تجربگی از روش‌های بسیارغلطی استفاده می‌کنند بدین معنا که فرزندشان را مانند یک دیو به آنها معرفی می‌کنند.

این مدرس دانشگاه یادآور شد: از برخی مادران طلاق دیده شده که خاطره‌های پدرفرزندشان را رنگ غم داده و خویش را بی گناه و معصوم جلوه می‌دهند غافل از این که هر کودکی نیازمند آن است که هم پدر و هم مادر را با ارزش بداند.

وی تأکید کرد: بنابراین برای کاهش اثرات زیان بخش این معضل اقدامات لازم صورت بگیرد و افراد با بصیرت و عاقلانه اقدام به ازدواج مناسبی کنند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۵۰ ۱۲ آبان ۱۳۹۴
خدایا ظهور آقا رو برسون
آخرین اخبار