در سیل اخیر به بیش از 3 هزار خانوار روستایی و شهری لرستان آسیب‌های جدی وارد شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از خرم آباد، معاون امور عمرانی استاندار گفت: لرستان حدود 7 سال دچار خشک‌سالی بود و خداوند را شاکریم که در این مدت بارش‌های بسیار خوبی صورت گرفت و این بارش‌های بی‌نظیر موجب شادی قلب‌ها شد.


محمد اصلانی با بیان اینکه میانگین بارش‌ها طی سه شبانه‌ روز ۹۰ میلی‌متر بوده است و با تشریح برنامه‌ریزی‌های ستاد بحران لرستان برای اطلاع‌رسانی هشدارهای هواشناسی در هفته‌های گذشته، گفت: با این اطلاع‌رسانی و با ابلاغ مدیریت ارشد استان، همه دستگاه‌های اجرایی تلاش و اهتمام لازم را در مرحله پیشگیری و همچنین بعد از وقوع حادثه سیلاب استان را داشتند.


وی با اشاره به سیلاب هفته گذشته کوهدشت متاسفانه سه نفر از اعضای یک خانواده جان خود را از دست دادند گفت: راه ارتباطی ۶۵ روستا، شبکه برق ۵۰ روستا و شبکه آب ۵۰ روستای استان نیز قطع شد.

معاون عمرانی استانداری لرستان با توضیح این که با تلاش دستگاه‌های اجرایی در کمتر از ۳۰ ساعت برق همه روستاها وصل شد گفت: با تلاش عوامل اجرایی آب آشامیدنی ۵۰ روستای استان نیز برقرار شد.

اصلانی با بیان این که در این سیلاب ۶۰ دهانه پل و ۳۰۰ کیلومتر محور روستایی در استان تخریب شد، گفت: با تلاش اداره کل راه و شهرسازی لرستان بازگشایی این راههای روستایی در حال انجام است.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/ب

 

برچسب ها: اسیب ، سیل ، خانوار ، بحران ، لرستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.