اصفهان؛

توسعه صنایع دانش بنیان با همکاری شهرداری و تشکل ها

رییس خانه صنعت، معدن و تجارت کشور گفت: در بخش گردشگری و نیز صنایع دانش بنیان تشکل ها و شهرداری می توانند در کنار هم اقدامات مثبتی انجام دهند.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان سیدعبدالوهاب سهل آبادی در دیدار روسای خانه صنعت، معدن و تجارت ایران و استان اصفهان با شهردار عنوان کرد: خانه می تواند در بحث زیباسازی و ساماندهی ورودی‌های شهر به کمک شهرداری بیاید تا زیبایی شهر در چشم گردشگران مخدوش نشود.

وی پیشنهاد داد: جلسه ای با حضور خانه، اتاق بازرگانی، اتاق اصناف، و شهرداری تشکیل شود تا نسبت به ساماندهی مسایل مرتبط با تولید و مشاغل در بخش های مختلف به صورت منسجم اقداماتی صورت گیرد.

رییس خانه صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان هم در این دیدار گفت: همه بخش های کشور باید با یک عزم ملی دست به دست هم بدهند و در کنار دولت، برای حل مسایل اقتصادی تلاش کنند.

محمدرضا برکتین عنوان کرد: جزیره ای عمل کردن، وجود نداشتن برنامه های درازمدت و توجه به تولید حاصل اتکای صرف به درآمدهای نفتی و عدم توجه به ظرفیت های موجود در جامعه است.

وی با بیان اینکه بخش خصوصی باید در کنار دولت نگاه جامع به مسایل داشته باشد، اظهار کرد: تشکل ها باید با کار کارشناسی و ارایه برنامه به کمک دولت بیایند و در این مرحله بتوانند کشور را در جهت رشد و توسعه یاری دهند.

وی ضمن قدردانی از تلاش های شهرداری در سطح شهر، خواستار تعامل بیشتر میان تشکل ها و شهرداری شد.

شهردار اصفهان هم در پایان با بیان اینکه راهکار توسعه اصفهان، توسعه صنایع دانش بنیان است، گفت: کریدور علم و فناوری قرار است دانش را به ثروت تبدیل کند.

مهدی جمالی نژاد ادامه داد: شهر اصفهان باید به شهر دانایی محور تبدیل شود و سرانه های آموزشی، دانشگاهی و ورزشی افزایش پیدا کند.

وی با بیان اینکه صنایع دانش بنیان آلایندگی را در شهر کاهش می دهند، عنوان کرد: شهرداری اصفهان به تبدیل موتورهای سوختی به برقی و تولید تراموا معتقد است و در این راه نیاز به کمک اهل فن دارد به طوری که فضا و بستر را برای ورود متخصصان به این بخش فراهم می کند.  


برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید. 

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.