پس از کسب نتایج به نسبت خوب حسین فرکی در سپاهان وی محترمانه اخراج شد اما نکته قابل توجه نویدکیاسالاری در این تیم اصفهانی است.

تاریخ زردپوشان تکرار شد/ وقتی قهر نویدکیا خریدار داشتبه گزارش خبرنگار حوزه فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان؛ پس از گذشت یازده هفته از لیگ پانزدهم حسین فرکی پس از نتایج به نسبت خوب از کار برکنار شد و می توان بیان کرد بار دیگر تاریخ برای زردپوشان تکرار شد.
 
در لیگ چهاردهم هنوز هشت هفته نگذشته بود که کرانچار با نتایج خوب برکنار شد و دلایل آن عدم تفاهم با مدیرعامل و انجام حرکات غیرشرعی بود.
 
پس از رفتن مرد کروات از سپاهان، فرکی جایگزین وی شد و مشکلاتش را همان ابتدا آغاز گردید.
 
اما به هر حال سرمربی سابق تیم ملی، از سد مشکلات گذشت و در دیدار عجیب و غریب نفت و تراکتور که با تساوی انجامید، سپاهان را قهرمان لیگ چهاردهم کرد هر چند از همان ابتدا هواداران و برخی از مدیران این باشگاه فرکی را حمایت نکردند، اما با قهرمانی در لیگ برتر مجبور شدند با فرکی تمدید قرارداد کنند.
 
سرمربی پیشین فولاد خوزستان که از همان ابتدا با مشکلات مصدومیت و قهر نوید کیا دست و پنجه نرم می کرد نتایج خوبی را بدست آورد و از یازده دیدار این فصل موفق به کسب 17 امتیاز شد.
 
حال باید دید که چه دلایلی وجود دارد وقتی که مربی  خوب نتیجه می گیرد محترمانه  اخراج می شود و بازیکنی که در اول فصل از تیم قهر می کند، سرمربی می شود.
 
*دلایل قهر نویدکیا در اوایل فصل چه بود؟ 

فصل نقل و انتقالات آغاز گردید و تیم ما در صدد جذب بازیکنان مورد نظرشان بودند و در این بین حسین فرکی، علی احمدی را فهرست تیم خود برای حضور در لیگ برتر کنار گذاشت.
 
این نکته و زمین باغ دریاچه اصفهان دلایل قهر نویدکیا از سپاهان و بیشتر کردن مشکلات فرکی بود.
 
حال چه نکته ای وجود دارد که مدیران سپاهان قانع شدند تا سرمربی خود را اخراج کنند تا نویدکیا برگردد، مورد مشابه بازیکن سالاری است که از سالیان گذشته در فوتبال کشورمان وجود داشته است.
 
همچنین باید دید سپاهان که هم اکنون در رده هفتم جدول حضور دارد، با محرم نویدکیا همکاری می کند یا از بین استیماچ و قلعه نویی یک گزینه را به عنوان سرمربی خود انتخاب کند که در این بین شانس مربی کروات بدون تیم از همه بیشتر است. 

در همین باره گفتگویی کردیم با اصغر باقریان مدیرعامل باشگاه سپاهان
وی در این باره گفت: از تمامی زحمات حسین فرکی در این یک سال تشکر می‌کنم و برای وی آرزوی موفقیت دارم.
 
اما درباره رفتن وی باید بیان کنم که: فرکی برای وارد نشدن خدشه به کارنامه‌اش از این تیم رفت و همچنین وی نداشتن تمرکز لازم روی تیم را دلیل دیگرش برای رفتنش به میان آورد. 
 
باقریان درباره جایگزینی فرکی بیان کرد:هم اکنون 2 گزینه جدی به نام های امیر قلعه‌نویی و استیماچ را زیر نظر گرفته ایم و در حال مذاکرات با آنها هستیم. 
 
اما باید بگویم که استیماچ در حال حاضر دارای بیشترین فرصت برای سرمربیگری سپاهان است و قلعه‌نویی به دلیل فرصت ندادن به جوان ها از شانس کمتری برخوردار است. 
 
باقریان همچنین درباره دیدار با راه آهن گفت: بازی سختی را پیش رو داریم و تلاش خواهیم کرد تا با پیروزی مقابل این تیم به روزهای خوبمان برگردیم. 
 
راه آهن نیز تیم خوبی نشان داده و با هدایت تارتار می‌تواند سد محکمی برای ما باشد. 


*ذوالفقارنسب: برکناری فرکی اشتباه بود


بیژن ذوالفقار نسب درباره شرایط باشگاه سپاهان گفت: مهم نیست فرکی خودش از سپاهان جدا شده و یا باشگاه وی را برکنار کره است. نکته حائز اهمیت جدایی این مربی از تیم فوتبال سپاهان است.

وی افزود: به نظر من باشگاه سپاهان با این  تصمیمات تنها هزینه‌ها و زمان را از دست می‌دهد حسین فرکی کسی است که فصل گذشته این تیم را به مقام قهرمانی لیگ رسانده و تغییر وی کار صحیحی به نظر نمی‌رسد.

باشگاه‌های ما باید خویشتن دار باشند، اینگونه تصمیمات عجولانه به صلاح فوتبال ایران نیست. اگر چه احتمال می‌رود تا چند هفته آینده باشگاه‌های دیگری هم دست به چنین تصمیماتی خواهند زد.

سرمربی سابق تیم ملی فوتبال در ارتباط با تعطیلی مجدد لیگ تصریح کرد: در هیچ کجای دنیا لیگ به این شکل تعطیل نمی‌شود حتی کشورهای درجه 2 و درجه 3 هم به این صورت لیگ را تعطیل نمی‌کنند. با وجود این که در یکی دو سال اخیر لیگ  ما کیفیت بهتری پیدا کرده اما دلیل این همه تعطیلی، عدم اعتماد کادر فنی تیم ملی به عملکرد باشگاه‌ها است.


* کربکندی: سپاهان قدرت خود را از دست داد

رسول کربکندی که سابقه زیادی در تیم ملی اصفهانی دارد درباره شرایط فعلی تیم سپاهان اظهار داشت: باشگاه سپاهان دیگر قدرت گذشته را ندارد و وقتی تصمیم گیری‌ها به عهده بازیکن یا تماشاگر قرار بگیرد شاهد این گونه اتفاقات هم خواهیم بود.
تعویض مربی در ایران عادی شده ولی این که یک بازیکن در حضور 2 مربی شاغل دو تیم، به عنوان سرمربی انتخاب شود اتفاق جالبی نیست.

وی افزود: به نظر من نویدکیا نباید چنین پیشنهادی را بپذیرد زیرا با این کار تمام اصول حرفه‌ای زیر پا گذاشته می‌شود و نباید انتظار نتیجه قابل قبولی داشت.



*برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

 
انتهای پیام/
 
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار