پارلمان رژیم صهیونیستی مجازات دست کم سه‌ سال زندان را برای سنگ‌‌اندازان فلسطینی تصویب کرد.

«پرتاب سنگ، اقدام به قتل است»!/ 3 سال زندان، مجازات سنگ‌اندازان فلسطینیبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری شبکه پرس تی وی، پارلمان رژیم صهیونیستی (کِنِست) مجازات حداقل سه‌ سال زندان را برای سنگ‌‌اندازان فلسطینی تصویب کرده است.

وبسایت «تایمز آو اسرائیل» گزارش داد: کنست روز دوشنبه تصویب کرد پرتاب سنگ به سوی وسایل نقلیه و افراد در سرزمین‌های اشغالی، دست‌کم 3 سال حبس برای فلسطینیان دربر خواهد داشت.

نمایندگان پارلمان  رزیم صهیونیستی با 51 رای موافق در مقابل 17 رای مخالف، مصوب کردند اصلاحاتی در قانون کیفری این رژیم صورت بگیرد که براساس آن‌ها مجازات پرتاب سنگ افزایش یافت.

براساس این قانون، کودکان و نوجوانان زیر 18 سال نیز در صورت پرتاب کردن سنگ به زندان خواهند رفت و با خانواده‌هایشان برخورد قانونی می‌شود.

براساس این مصوبه، این قانون «موقت» به مدت سه سال اجرا خواهد شد و پس از این مدت کنست باید بار دیگر درباره آن تصمیم گیری کند. 

نیسان سلومیانسکی، رئیس کمیسیون قانون اساسی کنست ادعا کرده است که این قانون با هدف «ایجاد بازدارندگی» مصوب شده است.

وی در پاسخ به مطرح شدن این موضوع در پارلمان که «این فقط یک سنگ است»، گفت: «پرتاب سنگ اقدام به قتل است و تصویب یک حکم حداقلی برای آن مناسب است.»

این قانون پدر و مادر فلسطینیان زیر هجده سالی را که به خاطر پرتاب سنگ در زندان هستند نیز از حقوق شهروندی در زمان حبس فرزندشان محروم می‌کند.

این قانون در پارلمان اسرائیل با انتقادات شدید نمایندگان عرب روبرو شد.

وی گفت: «شما نمی‌توانید یک آتش‌سوزی را با سوخت دیزل خاموش کنید، این قانون ریختن سوخت بر روی آتش است.»

وی همچنین ضمن مخالفت با مجازات پدر و مادر فلسطینیانی که زیر سن قانونی اقدام به پرتاب سنگ می‌کنند، گفت: «هیچ منطقی برای مجازات پدری که پسرش سنگی پرتاب کرده و به چیزی هم برخورد نکرده است، وجود ندارد در حالی که پدر کودکی که با چاقو به دوست خود در مدرسه حمله می‌کند، مجازات نمی‌شود.»

در این قانون ذکر شده است در صورت صلاح‌دید قاضی در «شرایط فوق‌العاده» می‌توان از مدت حداقلی حبس گذشت. 

این قانون در حالی مصوب شده است که در طول یک ماه گذشته درگیری‌های خونباری میان نظامیان رژیم صهیونیست و معترضان فلسطینی صورت گرفته است.

وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرده است از ابتدای ناآرامی‌ها در سرزمین‌های اشغالی تا کنون 74 فلسطینی از جمله 15 کودک کشته شده‌اند. بر اساس این گزارش، بیش از 7200 نفر از فلسطینیان از جمله 480 کودک نیز زخمی ‌شده‎‌اند.

در این درگیری‌ها همچنین 11 صهیونیست کشته و 130 نفر دیگر از آن‌ها زخمی شده‌اند.


انتهای پیام/


برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار