مدير جهاد کشاورزي شوشتر از آغاز کشت پاييزه در مزارع اين شهرستان خبر داد.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز؛ منوچهر رحيمي‌نژاد بیان داشت: در سال زراعي جاري به دنبال بارندگي‌هاي اخير و فراهم شدن شرايط مناسب آب و هوايي و همچنين شرايط مناسب خاک، 60 هزار هکتار از اراضي کشاورزي شهرستان شوشتر به کشت گندم اختصاص داده مي‌شود.

وی تصریح کرد: از اين ميزان اراضی کشاورزی 44 هزار هکتار به زير کشت گندم آبي و 16 هزار هکتار از اراضي به زير کشت گندم ديم خواهد رفت.

رحیمی نژاد در ادامه گفت: از اراضي کشاورزي اين شهرستان در مجموع 2 هزار و 750 هکتار به کشت جو تعلق دارد که از اين مقدار 2 هزار و 500 هکتار به صورت کشت آبي و 250 هکتار به زير کشت ديم اختصاص داده خواهد شد.

مدير جهاد کشاورزي شوشتر خاطرنشان کرد: همچنين 2 هزار و 700 هکتار از اراضي کشاورزي به کشت دانه‌هاي روغني اختصاص خواهد يافت که 2 هزار و 500 هکتار از سطح زير کشت به صورت آبي و 200 هکتار به صورت ديم کشت مي‌شود.

وی با بیان اینکه کشت پاييزه بايد به موقع و در تاريخ معين انجام شود، تأکيد کرد: کشت مطلوب گندم از 15 آبان‌ ماه آغاز شده و تا 25 آذر ماه امسال ادامه خواهد داشت.

منوچهر رحیمی نژاد  همچنين از کشت مناسب دانه‌هاي روغني از ابتدا تا 25 آبان‌ماه سال جاری خبر داد.

این مقام مسئول اذعان داشت: به‌ منظور جلوگيري از افت عملکرد، کشت بايد در زمان مناسب انجام شود چرا که هر گاه از زمان مناسب کشت بگذرد موجب 1 درصد افت عملکرد به ازاي هر روز خواهد شد.

مدير جهاد کشاورزي شوشتر در خاتمه اظهار کرد: تمام نهاده‌هاي کشاورزي از جمله بذر گندم و کلزا، انواع کودهاي شيميايي و ... در انبارهاي تعاوني روستايي و بخش خصوصي موجود بوده و کشاورزان مي‌توانند با مراجعه به جهاد کشاورزي انواع کود و بذر مورد نياز خود را براي کاشت دريافت کنند تا کشت به موقع انجام دهند و عملکرد خوبي داشته باشند.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید. 

انتهای پیام/ی
برچسب ها: خوزستان ، آغاز ، کشت ، پاییزه ، شوشتر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.