فرمانده نیروی دریایی سپاه گفت: ماهیت دعوای ما با آمریکا دعوای حق و باطل است و این دعوا هیچگاه تمامی ندارد.

عدم اعتقاد مسئولین به مبانی انقلاب، هدفیست که امریکا بدنبال آن است
به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان  دریادار علی فدوی فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران در مراسم یادبود روز 13 ابان که در دانشگاه صنعتی شریف برگزار شد،‌ گفت: 13 آبان روز جوش و خروش دانشجویان است و این ایام روالی را برقرار کرده که برای تمام انقلابیون مهم است.

وی ادامه داد: عدم انفعال و ابتکار عمل از ویژگی های ما است. آمریکا کشوری است که به لحاظ ایدئولوژیک و از دید منافع خود روندی را برای دنیا ترسیم کرده است، مثلا روند صعودی که تا زمان قبل از انقلاب داشتند اما با انقلاب اسلامی ایران همه چیز برای آنها تغییر کرد.

دریادار فدوی در رابطه با دعوای ایران و آمریکا گفت:  دعوای ما با آمریکا دعوای حق و باطل است و این دعوا هیچگاه تمامی ندارد مگر اینکه یکی از دو طرف کوتاه بیایند و هیچ راه سومی وجود ندارد، ابتکار عمل همیشه از جناح حق بوده است و ما نیز پیرو خط امام تا انتهای این مسیر پیش می‌رویم. یادمان نمی رود که در 24 بهمن 57 دشمن ما مسلحانه به جان مردم افتاد و با این تصور که انقلاب  اسلامی نوپاست سعی در از بین بردن آن داشتند مثل کودتا پایگاه شهید نوژه همدان که از شیطنت‌های مستقیم آمریکا بود. آمریکا‌یی‌ها زمانی که در سال 65 متوجه شکست صدام از ایران شدند خودشان مستقیما وارد جنگ شده و با ناوهایشان به خلیج فارس آمدند و با ما درگیر شدند.

فرمانده نیروی دریایی ادامه داد: هنری کسینجر گفته‌ است پس از 34 سال که از انقلاب ایران می گذرد ما به فکر طرف بودن با یک دولت هستیم اما همچنان طرف حساب ما یک انقلاب و ملت است. ما از مشخصه‌های انقلاب اسلامی که امام خمینی (ره) برای ما ترسیم کرده است کوتاه نمی‌آییم. امام خمینی از زمانی که مبارزه خود را با آمریکا و عیادی آنان شروع کرد هیچگاه فرصت‌های مبارزه با آنها را چه قبل و چه بعد از انقلاب از دست نداد، امام و مردم همیشه در یک راستا قرار گرفته‌اند که همین موضوع بعدها به قانون اساسی تبدیل شد.

دریادار فدوی گفت: هم اکنون انقلاب اسلامی ایران بیشترین قدرت خود از زمان تولد را دارد و خود دشمن نیز به این قدرت اذعان می‌کند. ما اگر مبنای در مسیر حق بودن انقلاب خود را ادامه دهیم تا آخر پیروزیم و عده‌ای در کشور تنها انقلاب کردند و به انقلابی ماندن هیچ اعتقادی ندارند و این اصلا درست نیست.

فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران ادامه داد: منافع امنیت ملی آمریکا همگی بر خلاف کشورهای دنیا است. آمریکا هیچگاه بر ضد ما وارد جنگ نمی‌شود. زیرا الزام پیروزی قطعی در هر جنگی مد نظر آمریکایی‌ها برای وارد شدن به هر  جنگ است ، خود آنها می دانند که شکست می‌خورند.

وی در مورد مسئله خلیج فارس گفت: خلیج فارس مشخصه‌هایی دارد که استثنایی‌ترین جای دنیا است، آمریکایی‌ها معتقدند که اگر از خلیج فارس عقب‌نشینی کنند باید تا کشور خود به عقب بروند. موضع آمریکا در مقابل انقلاب اسلامی ایران موضع دفاع است، ما برای تردد در خلیج فارس تحکم می‌کنیم در حالی که آمریکا این قدرت را ندارد و این یکی از برکات انقلاب اسلامی است.

دریادار فدوی در پایان خاطر نشان کرد: آمریکایی‌ها بر مبنای منافع خود از دنیا تصویرسازی می کنند، اما اسلام در مبنای حق از دنیا تصویر می سازد و ما پیرو اسلام هستیم. علت بقای انقلاب اسلامی ایران خط مشی امام خمینی بود که پیرو اسلام ناب محمدی حرکت می‌کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار