ریيس پليس فتا فرماندهی انتظامی استان زنجان گفت: ايميل جعلی شيوه ای است که کلاهبرداران اينترنتی به منظور سوءاستفاده از کاربران اينترنت بکار می گيرند لذا کاربران مراقب ايميل های جعلی باشند.

کاربران اينترنت مراقب ايميل های جعلی باشندبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان؛سرگرد جواد شعبانپور گفت: اصلی ترین راه پیشگیری از به دام افتادن در اینگونه موارد توجه به این نکته است كه از صحت انها اطمینان حاصل كنیم چرا كه ایمیلی که در آدرس فرستنده آن نام ارگان و یا سازمان معتبری درج شده است لزوماً واقعی نیستند.

شعبانپور عنوان كرد: با توجه به افزایش دانش کاربران اینترنت و همچنین بوجود آمدن راه¬کارهایی برای جعل وکلاهبرداری در فضای مجازی، در برخی موارد افراد با استفاده از آدرس ایمیل‌های معتبر اقدام به ارسال ایمیل به سایر کاربران می كنند.

وی ادامه داد: در شگردی جدید، کلاهبرداران ایمیل هایی را به صورت انبوه به کاربران ارسال کرده كه ممكن است کاربر بدون چک کردن مبدأ ایمیل،آن را باز کرده و متأسفانه مورد نفوذ و حمله کلاهبرداران قرار گیرد.

شعبانپور افزود : در این روش ایمیل های ارسالی از سوی کلاهبرداران به ظاهر دارای آدرس معتبر و مهم بوده و از قربانی خواسته می‌شود به لینک خاصی مراجعه كرده ، اطلاعات مورد نظر را ارسال کنند و یا پولی را به حساب مورد نظر واریز كنند.

رییس پلیس فتا زنجان با اشاره به این شیوه از كلاهبرداری به کاربران اینترنت توصیه كرد قبل از هرگونه اقدام و پاسخگویی به این نوع ایمیل ها حتماً به نکات زیر توجه كنند.

شعبانپور اضافه کرد :هیچ گاه اطلاعات کاربری خود را از طریق یک درخواست یا فرمی که از طریق ایمیل دریافت کرده اید، وارد نکنید.

وی با بیان اینکه همیشه برای وارد کردن اطلاعات حساس کاربری ، یک صفحه جدید در مرورگر خود باز کنید و آدرس آن وب سایت را به صورت دستی وارد کنیدادامه داد: هیچگاه در یک ایمیل مشکوک به فیشینگ روی لینکی کلیک نکنید.

رییس پلیس فتا زنجان اضافه کرد:برای وارد کردن اطلاعات حساس مانند رمز عبور و نام کاربری همیشه از وب سایت های ایمن که باhttps://شروع می‌شوند استفاده کنید.

شعبانپور با بیان اینکه به طور مرتب فعالیت هایی که در حساب کاربری شما انجام می شود را زیر نظر داشته باشیدگفت:به طور مرتب تراکنشهای حساب بانکی خود را چک کنید.

رییس پلیس فتا زنجان اضافه کرد:بطور مرتب مرورگر خود را بروز کرده و همه وصله هایی امنیتی آنرا نصب وفعال نمایید.

وی افزود :کامپیوتر خود را با نصب یک آنتی ویروس و آنتی اسپای ویر و یک فایروال مناسب محافظت کنید.

شعبانپور تصیح کرد:قبل از واریز کردن وجه معامله به غیر از ایمیل از طرق دیگر مثل تلفن یا فاکس تأییدیه شماره حساب را دریافت کنید.

انتهای پیام/ش

برچسب ها: اینترنت ، ایمیل ، جعلی ، زنجان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.