رئیس کمیسون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: موفقیت در مذاکرات هسته ای نشان توانمندی ملت ایران است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ علاء الدین بروجردی در آیین یادواره 288 شهید شهرستان لردگان استان چهارمحال و بختیاری در مصلای اولی الامر شهر لردگان افزود: ملت ایران همان گونه که در دفاع مقدس در برابر قدرت های جهانی پیروز میدان شد، در مصاف هسته ای هم سربلند بود.

وی اضافه کرد: ملت ایران با تاسی به آرمان های نظام و انقلاب اسلامی توانست در دو دهه عرصه سخت هسته ای، با اقتدار پشت آمریکا را به خاک بمالد و نشان داد وزن ایران اسلامی با دیگر قدرت های جهان برابر است.

بروجردی تأکید کرد: دستاوردهای هسته ای کشور معنایی جز پیروزی ندارد اما باید همچنان با هوشمندی به دغدغه های مقام معظم رهبری در خصوص نفوذ دشمن توجه ویژه داشته باشیم.

رئیس کمیسون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در خصوص نقش نظارتی مجلس بر اجرای برجام، تصریح کرد: با تشکیل کمیته رصد در مجلس و نظارت دقیق، اجازه خدعه در این عرصه را به دشمن نمی دهیم.

وی، منویات مقام معظم رهبری در خصوص موضوع هسته ای را فصل الخطاب دانست و افزود: باید همه بخش ها نسبت به اجرای مواضع، الزامات و دستورات رهبر انقلاب، حساسیت های لازم را داشته باشند.

بروجردی، امنیت و اقتدار ایران اسلامی را مرهون برخورداری نظام اسلامی از نعمت ولی فقیه دانست و گفت: ولی فقیه عمود خیمه انقلاب است که با رهنمودها و هدایت های خود موجب توفیق نظام شده است.

وی، شعار نه شرقی، نه غربی، جمهوری اسلامی را از مهمترین شعائر انقلاب اسلامی دانست و گفت: به پشتوانه همین تفکر و بینش اسلامی امام خمینی(ره) فرمودند «آمریکا هیچ غلط نمی تواند بکند».

بروجردی تأکید کرد: آمریکا در این 37 سال از عمر انقلاب اسلامی هم نتوانسته غلطی بکند.

رئیس کمیسون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ملت ایران یک ملت استکبارستیز است خاطرنشان کرد: در تظاهرات 13 آبان امسال، فریاد مرگ بر آمریکا را سر می دهیم.

وی با بیان اینکه ایران اسلامی مخالف دنیای ظلم و ستم است، افزود: جنایت های صورت گرفته در سوریه، یمن و عراق و سایر کشورهای منطقه نمونه بارز جنایت های استکباری در جهان است و سازمان ملل در برابر این فجایع کاری انجام نداده است.

بروجردی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هشت سال دفاع مقدس گفت: امروز در منطقه ای (هرستان لردگان) هستم که نقش موثری در دوران دفاع مقدس داشته و اولین کاروان پیاده را به سوی جبهه های حق علیه باطل اعزام کرده است.

وی ادامه داد: امروز هرچه داریم به برکت شهداء، ایثارگران و جانبازان است که با فداکاری های خود درخت تنومند انقلاب اسلامی را آبیاری کردند.

رئیس کمیسون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان خاطراتی از سفر به لبنان و سوریه گفت: بعد از پیروزی حزب الله در جنگ 33 روزه در سال 2006 در جشن پیروزی آنها شرکت کردم که همه آنها به کمک و امداد غیبی در این پیروزی اذعان داشتند.

شهرستان لردگان، با بیش از 190 هزار نفر جمعیت، از شهرستان های 9 گانه استان چهارمحال و بختیاری می باشد که مرکز آن (شهر لردگان) در فاصله 160 کیلومتری شهرکرد (مرکز این استان) قرار دارد.

سومین یادواره 288 شهید شهرستان لردگان امروز سه شنبه 12 آبان همزمان با روز شهرستان و سالروز اعزام کاروان پیاده رزمندگان لردگانی به جبهه های دفاع مقدس برگزار شد.

در تاریخ 12 آبان سال 1365 بيش از 400 نفر از رزمندگان لردگانی در قالب دو گردان از مسير جاده کنونی لردگان خوزستان که قبلاً کوه و کوهسار بود، به جبهه های نبرد با صداميان اعزام گرديدند.

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.