استاندار آذربایجان شرقی در نشست با فعالان اقتصادی ، صاحبان صنایع و تولیدکنندگان استان وهمچنین رایزنان تجاری اقتصادی ایران در کشورهای خارج ، اهداف و نتایج سفر سه روزه خود به جمهوری آذزبایجان را تشریح کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ جبارزاده در این نشست ، هدف از این سفر را توسعه روابط اقتصادی با کشورهای همسایه عنوان کرد و گفت : دولت اقای روحانی به استانداران مسئولیتی داده تا هر استان با کشورهای همسایه خود در جهت تسهیل و توسعه روابط اقتصادی حرکت جدی داشته باشند.

وی افزود : به همین خاطر ما نیز سفر اول استان را از جمهوری آذربایجان شروع کردیم و مورد بحث مان نیز بیشتر تسهیل ارتباطات اقتصادی بین آذربایجان شرقی و جمهوری آذربایجان است.

استاندار گفت : ضمن صحبت با مسئولان آن کشور ، به این نتیجه رسیدیم که برای ورود به بازارهای جدید لازم است شرکت ها و همکاری های مشترک توسعه یابند و قرار شد در زمینه تولیدی تجاری و حتی بهداشتی ، درمانی و علمی این روابط و تعامل بیشتر شود . به طوری که هیچ محدودیتی برای این تعامل از طرف هیچ از کشورها وجود ندارد.

استاندار ضمن این که از فعالان اقتصادی ، صنعت گران و تولیدکنندگان استان خواست با استفاده از توانمندی های خود در این عرصه همت کنند به تاجرنماها هم شدیدا هشدار داد که : هیچ کس حق ندارد مثل گذشته کالاهای بی کیفیت و غیراستاندارد به نخجوان وآذربایجان صادر کند و به کسی اجازه نخواهیم داد که آبرو و حیثیت استان را از بین ببرند ، والا با متخلفان برخورد جدی خواهیم کرد.

وی افزود : در این عرصه شرایط سیاسی را دولت فراهم کرده و شرایط اقتصادی را بازرگانان و تولیدکنندگان باید فراهم کنند و از این فرصت بی نظیر برای توسعه اقتصادی استان وکشور بهره ببرند.

در این نشست ، بابایی رئیس نمایندگی وزارت خارجه در شمال و شمالغرب کشور هم ،این سفر مهم و استقبال رئیس جمهور آذربایجان از استاندار آذربایجان شرقی را یک رویداد بی نظیر و بزرگ در تاریخ روابط خارجی کشور واستان دانست و گفت : این یک افتخار بزرگی است ونباید فرصت سوزی شود.

حسن زاده ، رئیس اتاق بازرگانی تبریز نیز ، این سفر مهم و دستاوردهای آن را نتیجه ادبیات خوب دیپلماسی دولت و توافقات اخیر دانست و گفت : علاقه مندی مسئولان جمهوری آذربایجان و نخجوان برای توسعه همه جانبه در ایران و استان خصوصا در تبریز از نتایج مهم این دیپلماسی و سفر اخیر است وفعالان اقتصادی استان هم متقابلا در باکو و دیگر مناطق جمهوری آذربایجان و نخجوان می توانند فعالیت اقتصادی بهتری داشته باشند.
 
انتهای پیام/گ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.