فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء (ص) گفت: سیستم اطلاعاتی کشور برای سرپا ماندن نظام جمهوری اسلامی ایران از تمام عناصر و ابزارها استفاده می‌کند.

سیستم اطلاعاتی کشور برای سرپا ماندن نظام از تمام عناصر و ابزار استفاده می‌کند
به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ امیر سرتیپ فرزاد اسماعیلی در حاشیه دومین همایش مشترک پدافند عامل و غیرعامل در جمع خبرنگاران، در رابطه با ساماندهی هوایی برای روز اربعین اظهار داشت: در تمام دوران آماده‌باش و غیر آماده‌باش پدافند هوایی، سیستم‌ها و سلاح‌هایش روشن است.

وی در ادامه افزود: در زمان‌های ویژه مانند اربعین سیستم‌های راهبردی ما روشن است، البته در پدافند هوایی، عامل  و غیرعامل در کنار یکدیگر هستند.

امیر سرتیپ اسماعیلی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه تلفیق صحیح پدافند عامل و غیرعامل چیست، گفت: راه‌هایی وجود دارد که باید طی شود، البته باید به فرمول خوبی دست پیدا کنیم و تلاش می‌کنیم از طریق پدافند غیرعامل در بخش‌هایی که پدافند عامل با سلاح و سیستم امکان پوشش دارد، این موضوع تحقق یابد.

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء (ص) با اشاره به اینکه نقاطی که پدافند غیرعامل می‌تواند کم‌هزینه‌تر دفاع را به ارمغان بیاورد، باید این مسئله اجرایی شود گفت: البته این یک راهبرد است و نیاز به زمان و آموزش دارد.امیدواریم فعالیت مشترک این دو سازمان منجر به یک پدافند جامع شود.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه در هفته‌های اخیر شایعاتی مطرح بوده است که پدافند هوایی ایران کنترل آسمان عراق را برعهده گرفته است، بیان کرد: سیستم اطلاعاتی هر کشور ممکن است کشورهای دیگر را بدون اجازه رصد کند، سیستم اطلاعاتی ایران برای سرپا ماندن نظام جمهوری اسلامی ایران از تمام عناصر و ابزار استفاده می‌کند.

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء (ص) با تاکید بر اینکه پدافند هوایی همواره باید صدها کیلومتر دورتر از مرزهای ایران را که بالغ بر 15کشور همسایه است را رصد کند، ادامه داد: از بیرون مرزها تا داخل مرزها را رصد می‌کنیم و فقط آسمان عراق را شامل نمی‌شود، بلکه کشورهای دیگر نیز هستند.


انتهای پیام/
برچسب ها: فرمانده ، قرارگاه ، پدافند
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار