معاون علمی فرهنگستان علوم پزشکی و رییس مرکز تحقیقات غدد درون ریز کشور گفت : سلامت معنوی اعم از سلامت جسمی ،روانی و اجتماعی است که نه تنها در دنیا مفید است بلکه انسان را برای حیات باقی و آخرت مهیا می سازد .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان؛ دکتر فریدون عزیزی در کارگروه سلامت معنوی که امروز با حضور روسای مراکزتحقیقات ,پزشکان و استادان دانشگاه در دانشگاه علوم پزشکی کرمان برگزار شد افزود : سلامت معنوی وضعیتی است هدفمند و معنادار از حیات انسانی که حاصل ایمان ،اعتقاد و ارتباط فرد به قدرت و کمال لایتناهی الهی و زندگی ابدی پس از مرگ است .

وی خاطرنشان کرد: سلامت معنوی منجر به ایجاد نشاط ،امید ،رضایتمندی ،اطمینان قلبی ،آرامش و داشتن قلب سلیم در فرد و رستگاری در دنیا و آخرت می شود .

وی تصریح کرد : سلامت معنوی ارتباط پویای مبتنی بر اخلاق ،عشق و محبت با خود و دیگران و جهان پیرامون را ایجاد می کند .

معاون علمی فرهنگستان علوم پزشکی کشور توجه به سلامت معنوی را ضروری دانست و گفت: موضوع سلامت معنوی باید در پیشگیری ابتدایی و اولیه از بروز بیماری ها مورد توجه قرار گیرد.

پروفسور فریدون عزیزی شاخص های سلامت معنویرا اعتقاد به وجود قدرت لایتناهی، ارتباط با منشاء لایتناهی، ارتباط و توجه به ابعاد عالم پیرامون ما و احساس رضایت و امید به زندگی و معنا دار بودن دانست .

وی خاطر نشان کرد :توجه به سلامت معنوی می تواند بهبود بیماری را تسریع و باعث کاهش هزینه های بهداشت و درمان می شود.

وی در ادامه با اشاره به اینکه میان سلامت معنوی و شاخص های سلامت ارتباطی وجود دارد تصریح کرد :سلامت معنوی همچنین باعث تغذیه سالم، طول عمر بیشتر وسلامت روانی بهتر می شود.

همچنین وی تأثیر سلامت معنوی را در کاهش عوارض بیماریهایی چون پرفشاری خون ، قلب و عروق ،عروق مغزی ، سرطانها ،فراموشی ،فعالیت های ایمنی بدن و مرگ و میررا موثر دانست .

انتهای پیام/ی

برچسب ها: سلامت ، معنوی ، کرمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.