در حال حاضر حدود 250 مرکز مشاوره ژنتیکی در کل کشور است که 200 مرکز خصوصی و حدود 50 مرکز دولتی در حال فعالیت است.

دکتر حسین بختو رییس جهاد دانشگاهی واحد علوم پزشکی تهران در گفتگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان گفت: مشاوره بیماری‌های ژنتیکی یا مادرزادی که منجر به معلولیت می‌شود جزو فعالیت‌های سازمان بهزیستی است، این سازمان خواهان آن است، که تعداد بیماری‌های ژنتیکی را کاهش و سطح سلامت را ارتقا دهد، به همین دلیل با جهاد دانشگاهی در برگزاری دوره‌های مشاوره ژنتیک همکاری کردند.

وی ادامه داد: در حال حاضر در استان‌های مختلف همچون تهران، اصفهان، گلستان و یزد دوره‌های مشاور ژنتیک در حال اجرا است.

رییس جهاد دانشگاهی علوم پزشکی تهران بیان کرد: دوره‌های مشاوره ژنتیک با همکاری جهاد دانشگاهی با گذراندن پزشکان عمومی به صورت تئوری و عملی انجام شد، تا در شهرهای مختلف جهت جلوگیری از بروز بیماری‌های ژنتیکی صورت پذیرد.

وی تصریح کرد: در حال حاضر حدود 250 مرکز مشاوره ژنتیک در کل کشور است، که 200 مرکز خصوصی و حدود 50 مرکز دولتی فعالیت می‌کنند.

مختو اظهار کرد: این مشاوره‌های ژنتیک اکثرا برای کسانی است که یک بیماری ژنتیکی در خانواده دارند، ازدواج خانوادگی، مبتلا به بیماری‌های صعب‌العلاج همچون سرطان و دیابت هستند و برای افرادی که در سنین بالا می‌خواهند بچه‌دار شوند.

وی در خصوص افراد سنین بالا گفت: این افراد با مراجعه به این مراکز می‌توانند آموزش ببینند که چند درصد امکان بیماری در جنینشان پیش می‌آید.

رییس جهاد دانشگاهی علوم پزشکی واحد تهران در پایان خاطرنشان کرد: این سمینار برای ارتقاء، همکفری و هم‌اندیشی دوره‌های مشاوره ژنتیک برگزار شده است.


برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار