معاون تضمین کیفیت و کنترل کیفی انتقال خون در بازدید از انتقال خون قزوین گفت : در سال های اخیر شاهد آن هستیم که انتقال خون ایران جزء 5 کشور برجسته دنیا در زمینه ارتقاء خون در سازمان بهداشت جهانی قرار گرفته است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین؛ دکتر صدیقه امینی  گفت: برای رسیدن به خود کفایی و سلامت ، دارو های مشتق از پلاسما (فرآورده خونی ) در برنامه سازمان انتقال خون قرار گرفته است .

وی با توجه به اینکه ما شرکت پالایشگر در ایران نداریم اضافه کرد : به همین منظور پلاسماهای کشور ، برای تبدیل به دارو به خارج از کشور ارسال می شوند.

معاون تضمین کیفیت و کنترل کیفی انتقال خون خاطر نشان کرد : همین دارو های تبدیل شده به ایران باز می گردند و برای بیماران کشور مصرف می شود.

به گفته امینی داروهای مشتق از پلاسمای ایرانی  نسبت به تمام داروهای دیگر برای مردم ایران امنیتش بیشتر است.

وی خاطرنشان کرد :برای اینکه  پلاسما به خارج از کشور ارسال شود هر دو سالانه یک بار از نهاد های علمی  و ارگان های دولتی و مراکز پالایشگر در خارج از کشوربرای بازرسی یه ایران سفر می کنند.

 معاون تضمین کیفیت و کنترل کیفی انتقال خون با اشاره به وضعیت انتقال خون استان قزوین گفت : انتقال خون این استان یکی از مراکز موفق کشور است که پلاسمای خون آن به خارج از کشور ارسال می شود.

وی با اشاره به تعرفه گذاری های انتقال خون گفت : از ابتدای ابان ماه با موافقت بیمه ها فراورده های خونی تعرفه گذاری شده است.

مدیر کل انتقال خون استان قزوین هم از کسب مقام دوم کشور با 42 درصد رشد خونگیری در مهرماه امسال خبر داد.

برادران علت  این رشد را اقدام فرهنگی نذر خون در ایام سوگواری سالار شهیدان دانست وگفت : در این ایام بالغ بر یک هزار نفر خون خودرا به بیماران نیازمند اهدا کردند.

وی با اشاره به اینکه پلاسمای استان قزوین به خارج ازکشورارسال می شود گفت : این به دلیل کیفیت بالای محصولات قزیون است و  تا آخر این ماه بازرسان بهداشت جهانی برای بازدید به قزوین سفر می کنند.


انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.