معاون آبخيزداری اداره كل منابع طبيعی استان سمنان گفت:16طرح آبخیزداری و چهار پروژه آبی دراستان سمنان با اعتبار ۳۰ میلیارد ریال تا پایان سال جاری اجرا می‌شود.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ؛محمدهادی نوچه معاون آبخيزداری اداره كل منابع طبيعی استان سمنان گفت : برای اجرای طرح های آبخيزداری در استان سمنان سه طرح ملی آبخيزداری در حوزه آبخيز سدهای موجود کشور، اجرای عمليات آبخيزداری و حفاظت از حوزه سد گلستان و آبخیزداری و آبخوان‌داری در حوزه های فاقد سد پیش بینی شده است. 
  
وی در تشریح برنامه های پیش روی معاونت آبخیزداری این اداره کل بیان داشت: در سال‌ جاري از اعتبارات ملی اين معاونت، ۲۰پروژه آبخيزداري برنامه ریزی  شده که در آینده نه چندان دور به اجر در می آیند.
 
معاون آبخیز داری اداره کل منابع طبیعی استان سمنان با بیان اینکه طرح آبخيزداری حاشيه كوير مركزی با بيش از ۳۰ ميليارد ريال اعتبار مصوب شده است، گفت: كنترل سيلاب، رسوب و حفاظت از آب و خاك از جمله اهداف اجراي این قبیل طرح هاي آبخيزداری است. 
  
نوچه همچنین دررابطه با عملکرد معاونت آبخیزداری منابع طبیعی استان سمنان در دولت یازدهم، بیان داشت: در دو سال اخیر، ۲۱۶هزار و ۵۸۸متر مکعب عملیت خاکی و ۳۷هزار و ۳۲۴ متر مکعب عملیات سنگی در حوزه آبخیزداری اجرا شده است.

معاون آبخیز داری اداره کل منابع طبیعی استان سمنان همچنین در سطح شش هزار و ۵۳۴ هکتار از سطح حوزه های آبخیز استان سمنان عملیات بیولوژیک و مدیریتی در این مدت به انجام رسیده است. 
  
 نوچه همچنین گفت: علاوه بر این اقدامات، طی دو سال اخیر، دو بند خاکی بزرگ در ایوانکی با حجم ۹۱هزار متر مکعب و بند خاکی انجیر در بیارجمند شهرستان شاهرود با حجم ۵۸هزار متر مکعب به عنوان دو پروژه شاخص و تأثیر گذار عرصه منابع طبیعی به بهره برداری رسیده اند.

وی در خاتمه گفت: هدف از اجرای این طرح ها، حفظ و پایداری خاک و کنترل رسوب در حوزه های آبخیز استان سمنان است.   


برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.