مسابقات ریاضی دانش‌آموزی در قالب گروه‌های 3نفره در دانشگاه صنعتی شریف طراحی شده است.

دکتر شعبانی مدیر انجمن خانه ریاضی تهران در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران با اشاره به مسابقه دانش‌آموزی ریاضی پیکار اظهار داشت: این مسابقه اولین دوره آن بوده و از تمام دانش‌آموزان دبیرستان‌های خوب شهر تهران اعم از علامه‌حلی، فرزانگان، غیرانتفاعی و دولتی در اولین دوره از این مسابقات شرکت دارند.

وی بیان کرد: شکل و فرمت این مسابقه بدین صورت است که یک سؤال ریاضی کاربردی برای شرکت‌کنندگان مطرح و دانش‌آموزان به صورت گروه‌های 3نفره به حل آن می‌پردازند و همچنین مسابقه به صورت جزوه‌باز بوده و در آن شرکت‌کنندگان می‌توانند با هم صحبت کرده و حتی در فضای دانشگاه قدم بزنند.

رئیس خانه ریاضی تهران با بیان اینکه آمار دانش‌آموزان شرکت‌کننده 150نفر است؛ افزود: سؤال در رابطه با BRT و مسافران آن بوده و هدف از طرح آن کاربردی کردن دانش ریاضی دانش‌آموزان در مسائل زندگی و اجتماع است و همچنین در این مسابقات طرح مدل‌سازی فرمول‌های مختلف ریاضی به دانش‌آموزان داده می‌شود.

وی ادامه داد: این نوع مسابقه که اولین دوره آن در دانشگاه صنعتی‌شریف برگزار می‌شود الهام‌گرفته از مسابقات المپیادی کشور هلند تحت عنوان الینکا است.

شعبانی ابراز داشت: جواب‌های این مسابقات یکسان نبوده و حالت واگرایی دارد و هر گروه 3نفره می‌تواند جوابی صحیح ولی مختلف با دیگر گروه‌ها داشته باشد که در آخر بهترین و زیباترین جواب را به عنوان گروه منتخب انتخاب می‌کنیم.

وی در پایان گفت: دانش‌آموزان شرکت‌کننده در این دوره تا ساعت 16وقت دارند به سؤالات پاسخ داده تا جزء گروه منتخب این دوره قرار بگیرند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار