کارشناس فوتبال کشورمان ضمن تشریح شرایط فعلی فوتبال ایران، از بی‌نظمی فدراسیون انتقاد کرد.

مجتبی تقوی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان درباره وضعیت موجود در فوتبال کشور گفت: متأسفانه فوتبال ما بی دروپیکر شده است. بابت استفاده از این عبارت عذر می‌خواهم اما مناسب‌تر از حال و روز فوتبال ما بهتر از این جمله‌ای پیدا نمی‌کنم به‌وی‍‍ژه در روزهایی که همه برای هم بیانیه می‌دهند مگر می‌شود در جایی که برای مثال من مربی هستم سرپرست و کمک مربی و مسئول تدارکات و... همگی مصاحبه کنند؟ این‌ها همه ناشی از بی‌نظمی است فوتبال ما اگر نظم داشته باشد به هر کسی اجازه مصاحبه نمی‌دهد این بی‌نظمی حاکم بر فوتبال در ذهن و روان مردم هم اثر می‌گذارد. مردم از دیدن یک فوتبال سیاسی و بی‌نظم خسته می‌شوند چراکه آن‌ها می‌خواهند از فوتبال لذت ببرند.

تقوی افزود: در همه جای دنیا فدراسیون یک سخن‌گودارد که مصاحبه‌ها را انجام می‌دهد اما در ایران همه مصاحبه می‌کنند در واقع وقتی یک مسئول صحبت می‌کند از کرسی فدراسیون استفاده می‌کند. در چنین فضای به طور حتم کی‌روش هم هر کاری که بخواهد انجام می‌دهد. کی‌روش فکر می‌کند فوتبال ما را جهانی کرده تازه اگر کار خاصی هم انجام داده باشد، به مقدار کافی پول گرفته.

وی می‌گوید: "آقای رئیس گفته مصاحبه نکن" بعد در جایی دیگر راجع به همه‌چیز حرف می‌زند. به عقیده من کی‌روش همواره می‌خواهد یک دشمن مشترک برای خودش و بازیکنانش ایجاد کند تا همه برای غلبه بر آن تلاش کنند البته این یک انگیزه زودگذر است و بهتر است سرمربی تیم ملی به یک دورنمای خوب بیندیشد.

وی ادامه داد: جا دارد یک نکته خیلی مهم راجع به آقای اسدی بگویم بنده ایشان را از قدیم می‌شناسم و هرگز چیزی جز حقیقت نگفته‌اند. ایشان علاوه بر این که بازیکن خوبی بوده‌اند، مدیر قابلی نیز هستند و به عنوان دبیر فدراسیون، حتما مجوز لازم برای مصاحبه داشته‌اند. نیازی به پاسخ کی‌روش به این صحبت‌ها نیست. فکر می‌کنم در آینده نه چندان دور مشخص می‌شود که حق با چه کسی بوده است.

مشاور سرمربی تیم امید، در ارتباط با درخواست مکرر مردم مسئولین مبنی به دعوت مهدی رحمتی به تیم ملی گفت: درست است که کی‌روش چند بار به این سؤال پاسخ داده، اما این دغدغه مردم است. رحمتی در دربی بار دیگر نشان داد که یکی از بهترین‌هاست و مردم و کارشناسان و مردم و کارشناسان حق دارند که درباره او بپرسند. البته این حق هم برای آقای کی‌روش محفوظ است که هرکس را بخواهد دعوت کند. علاوه بر این کمیته فنی فدراسیون باید به‌ کار کی‌روش نظارت کند و پاسخ این‌گونه سؤالات را به مردم بدهد.

سرمربی سابق سایپا در ارتباط با تعطیلی های پی‌درپی لیگ خاطر نشان کرد: متأسفانه ما برای لیگ هیچ حرمتی قائل نیستیم. نقطه اشتراک همه کشور‌های موفق در فوتبال این است که لیگ برای آن‌ها نسبت به همه مسائل دیگر در اولویت است با وجود یک لیگ منظم است که می‌توان پیشرفت کرد.

وی افزود: سازمان لیگ در ابتدای فصل می‌گوید "ما برنامه کل فصل را ابلاغ کرده‌ایم و هرکس اعتراضی دارد بگوید" اما این غیرقابل قبول است باید در فرصت مناسب از همه باشگاه‌ها نظرخواهی شود. اشتباهاتی در برنامه سازمان لیگ وجود دارد که در سال‌های گذشته هم بود و با این روال به نظر می‌رسد در آینده نیز وجود داشته باشد. یکی از این معضلات، همین تعطیلی‌های بی‌موقع و طولانی است. مسئولان سازمان لیگ باید بدانند که خروجی خوبف حاصل یک لیگ منظم است.

تقوی ادامه داد: یکی از ایرادهای فنی بازیکنان‌ ما این است که اکثر آن‌ها قادر به انجام 2 بازی در هفته نیستند. این مشکل کجا باید حل شود؟ بازیکن ملی‌پوش ما باید بتواند در چهار روز 2 بازی انجام دهد. ما نباید از همه مشکلات عبور کنیم و بعد ادعا کنیم که لیگ خوبی داریم. ما اگر این مشکل را حل کنیم.و بازیکنان را به بازی‌های فشرده عادت بدهیم، باعث معطوف شدن تمرکز آن‌ها بر‌روی فوتبال می‌شود و در نتیجه آن‌ها بر روی فوتبال می‌شود و در نتیجه آن، بسیاری از مشکلات دیگر نیز حل خواهد شد.

وی گفت: فوتبال ما به یک فوتبال تیم‌ملی محور تبدیل شده و همه مسائل در سایه‌ی تیم ملی قرار می‌گیرد. در حالی که کشورهای پیشرفته، همگی لیگ محور هستند. اروپایی‌ها، ژاپنی‌ها و حتی کره‌ای‌ها احترام خاصی برای لیگ قائل‌اند و آن‌ها بر خلاف ما به این نتیجه رسیده‌اند که اگر لیگ اولویت باشد، همیشه صاحب یک تیم ملی قدرتمند خواهند بود.

همچنین تقوی درباره آینده پیش‌روی فوتبال ایران اظهار داشت: اگر برنامه‌ریزی‌ها درست باشد و به دوردست نگاه کنیم می‌توانیم به آینده امیدوارم باشیم. و‌گرنه با روند فعلی ما، نقش فوتبال در جامعه روز به روز کمتر می‌شود. کارهای زیربنایی اگر با تخصص لازم انجام شود، می‌تواند فوتبال ما را مجددا به قطب اول آسیا تبدیل کند. امیدوارم که چنین دیدگاهی در فوتبال ایجاد شود.

*برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام /
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار