فرهنگسراهای تهران محل مناسبی برای ارائه آثار هنری از یاد رفته مثل فرش است.

زهرا طالب‌زاده، بافنده فرش و مدرس در گفتگو با خبرنگار حوزه تجسمی گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: در نمایشگاهی که در نگارخانه فرهنگسرای آفتاب برگزار شده، آثار هنرجوهایم را به نمایش گذاشتم.

وی افزود: آثار این نمایشگاه شامل فرش زیرپایی، گلیم و تابلو فرش بوده که هنرجوهایی که 5،4 سال است در این حرفه فعالیت می‌کنند، آثارشان را عرضه کرده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: همزمان با این نمایشگاه در محل نگارخانه، کارگاهی را برگزار کرده‌ایم که آموزش فرش و گلیم‌بافی را به طور مستقیم انجام می‌دهم و هدف من از برپایی این نمایشگاه و کارگاه آموزش این هنر و در نهایت اشتغال‌زایی است.

وی با اشاره به اینکه آثار علاوه بر بازدید برای فروش در نمایشگاه به نمایش درآمده است، گفت: بافنده‌هایی که به صورت گروهی کار کرده‌اند، منتظر فروش آثار هستند تا به خلق آثار جدید مشغول شوند و به تولید بعدی برسند.

خوشبختانه فرهنگسراهای شهر تهران مکان مناسبی برای ارائه هنرهای از دست رفته مثل فرش است، چرا که در این اماکن هنردوستان و آنان که به طور جدی در زمینه‌های گوناگون هنری کار می‌کنند، برای بازدید آثار به نگارخانه‌ها می‌آیند.

وی ادامه داد: منظره‌ها، « وإن یکاد» و بسیاری سوژه‌های دیگر، موردنظر بافنده‌ها بوده که به خوبی از اجرای آن برآمده‌اند و بعد از چند سال خوشحالم که امروز بازدیدکننده‌هایی که به نمایشگاه می‌آیند، ارزش فرش را می‌دانند و از قدمت و زحمتی که بافنده برای بافتن فرش کشیده جویا می‌شوند.

گفتنی است؛ این نمایشگاه فرش تا 21آبان در فرهنگسرای آفتاب میزبان هنردوستان است.



برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید. 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار