رئیس ائتلاف مخالفان سوری: آماده راه حل سیاسی در سوریه هستیم

رئیس گروه موسوم به "ائتلاف مخالفان سوریه" مدعی شد آماده تداوم تلاش‌ها جهت رسیدن به راه حل سیاسی در سوریه است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسکای نیوز ؛ "خالد خوجه،" رئیس گروه موسوم به ائتلاف مخالفان سوریه، در کنفراس مطبوعاتی مشترک با "فیلیپ هاموند،" وزیر امور خارجه انگلیس، خواستار توقف حملات هوایی روسیه در سوریه و حمایت از غیر نظامیان شد.
 
وی در این باره گفت: ما بار دیگر آماده راه حل سیاسی هستیم؛ ولی در عین حال باید از غیر نظامیان حمایت شود.
خوجه ادعا کرد: در حالی که در حملات هوایی سوریه و روسیه شهروندان سوریه کشته می‌شوند، ما نمی‌توانیم آنها را به حمایت از روند سیاسی قانع کنیم.  
 
روسیه بنا به درخواست دولت سوریه، اهداف نظامی تروریستهای داعش را بمباران می‌کند. روسیه بارها اذعان کرده است که در حملات هوایی مسکو، فقط تروریستهای مسلح داعش هدف قرار می‌گیرند.
 
از سوی دیگر هاموند اظهار داشت با رئیس ائتلاف مخالفان سوریه، نقش ائتلاف در رسیدن به راه حل سیاسی برای بحران سوریه را مورد بحث و بررسی قرار داد.
وی افزود: طی یک هفته و یا ده روز آینده نشست ‌ای بیشتری خواهیم داشت، ما بار دیگر خواهان تداوم روند سیاسی در سوریه هستیم و در همین راستا راه های حمایت از این روند به منظور تحقق آتش بس و پایان بخشیدن به درد و رنج انسانی در سوریه را بررسی کردیم.
 
وزیر خارجه انگلیس بار دیگر در اظهاراتی مداخله جویانه خواستار کناره گیری "بشار اسد،" رئیس جمهور سوریه، از قدرت شد و گفت: برای ما در انگلیس واضح است که اسد نمی تواند هیچ نقشی را ایفا کند.
 
سوریه از مارس ( اسفند) 2011 با بحران ناشی از ورود تروریست های خارجی و داخلی داعش و النصره به این کشور مواجه است که ازسوی برخی کشورهای منطقه تجهیز می‌شوند.


انتهای پیام/

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار