حبیب احمدزاده، فیلمنامه‌نویس، گفت: ابتدا باید مشخص شود كه هدفمان از نشان‌دادن روحانیت در سینما چیست.

به گزارش خبرنگار حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری حوزه هنری؛ چهارمین جلسه از سلسله نشست‌های «روحانی و سینما» با موضوع «طرح تا تولید فیلمنامه» برگزار شد. این نشست‌ها با محور واكاوی حضور شخصیت‌ها و كاراكترهای روحانی در فیلم‌ها و همچنین حضور روحانیت در تولید آثار سینمایی برگزار می‌شود و در چهارمین نشست، محمود غلامی (فیلمنامه‌نویس) و حبیب احمدزاده (فیلمنامه‌نویس و محقق) به بررسی این موضوع پرداختند.

حبیب احمدزاده با بیان اینكه هدفمندی از نشان‌دادن روحانی در فیلم را گم كرده‌ایم، گفت: در گذشته، وقتی یک روحانی را در فیلم می‌دیدیم، احساس می‌كردیم این موضوع كاملا با جان و دل مطرح شده اما امروز این احساس به بیننده دست می‌دهد كه شاید به خاطر منافعی بوده كه چنین اتفاقی افتاده است. ابتدا باید مشخص شود كه هدفمان از نشان‌دادن روحانیت در سینما چیست. نباید در مخاطب این احساس ایجاد شود كه این كار از روی سودمندی و ریاكارانه است.

احمدزاده همچنین اظهار كرد: باید این موضوعات را به صورت كلان‌تری از سینما نگاه كنیم و ریشه این مسائل را در شرایط اجتماعی ببینیم. در حال تبدیل‌كردن ارزش‌ها به نمایش شده‌ایم.

غلامی در این جلسه با تاكید بر اینكه روحانیت باید حضور جدی در سینما داشته باشد، گفت: باید به این دقت كنیم كه همه ما دارای وجوه روحانی هستیم. صرفا با حضور مستقیم روحانی در سینما شاید به آنچه می‌خواهیم نرسیم، بلكه باید به این دقت كنیم كه با توجه به قوانین تاثیر و تاثرپذیری در جهان، اگر روحانیت نقش موثری در سینما ایفا كند، طبیعتا این حضور در جامعه و به تبع آن در سینما هم احساس خواهد شد.

غلامی اشاره كرد: حضور روحانیت می‌تواند لزوما به صورت مستقیم شكل نگیرد؛ مگر قرار است چه اتفاق خاصی با این حضور بیفتد؟ به عقیده من امروز وظیفه روحانیت این است كه افراد جامعه و سینماگرها را تربیت كنند، بگویند چطور مفهوم را در سینما بیاوریم، دچار لفاظی نشویم و درواقع وجه ارشادی داشته باشند.


برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.