سومین نمایشگاه و جشنواره فناوری های نو و پیشرفته ربع رشیدی تبریز از هفته آینده در تبریز افتتاح می شود.

تبدیل تبریز به مرکز تجاری فناوری کشوربه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ مدیر منطقه وی‍ژه علم وفناوری ربع رشیدی و دبیر این جشنواره در نشست اعضای ستاد سومین نمایشگاه و جشنواره فناوری های نو و پیشرفته ربع رشیدی گفت : این نمایشگاه با هدف تبدیل شهر تبریز به مرکز خرید و فروش و تجاری کردن فناوری کشور برگزار می شود.

جهانگیری افزود : این نمایشگاه بستری است برای فعلیت بخشی پتانسیل جوانان و متخصصان کشور و حلقه وصل بین دستگاه ها و دانشگاه هاست.

وی گفت : در این جشنواره 927 طرح فناورانه ثبت نام کرده اند که در 16 کارگاه و دو نشست تخصصی ارائه خواهند شد.

به گفته جهانگیری ، سومین نمایشگاه و جشنواره فناوری های نو و پیشرفته ربع رشیدی نسبت به سال های قبل تخصصی تر شده و خارج از استان نیز بیش از 70 طرح فناوری قبول کرده ایم و از دانشگاه ها درخواست شده که با رویکرد فناورانه در این نمایشگاه و جشنواره شرکت کنند.

استاندار نیز در این نشست ضمن قدردانی از تلاش عوامل برگزاری این نمایشگاه ، رشد 30 درصدی شرکت کنندگان در آن را امید بخش و بسیار موفقیت آمیز خواند و گفت : در دوسال گذشته رشد چشمگیری در عرصه شرکت های دانش بنیان و علم وفناوری داشتیم و کارنامه 17 -18 ساله در این عرصه قابل قبول است اما کافی نیست.

جبارزاده گفت : این نمایشگاه قدمی مهم برای معرفی و تجاری سازی 927 طرح ارائه شده است و باید در بحث دانش بنیان و علم وفناوری در سطح بسیار خوب برگزار شود تا با ایجاد فن بازار( بازار فناوری) در تبریز ، این شهر را مرکز تجاری و مشاوره فناوری و حوزه دانش بنیان بکنیم.

وی با اشاره به حمایت همه جانب دولت و مدیریت استان از شرکت های دانش بنیان افزود : با توجه به پتانسیل استان و تحصیلات دانشگاهی بیشتر تولید کنندگان استان ، اکثر شرکت های موجود استان قابلیت دانش بنیان شدن دارند و باید با فراهم کردن مقدمات کار رتبه 4 کشوری فعلی استان ارتقا پیدا کند.

استاندار همچنین گفت : شرط بقا و حیات در عرصه های تجاری ، همین شرکت های دانش بنیان هستند و هرچقدر سمت و سوی تولید و صادرات براین اساس باشد ، در بازارهای خارجی که در جهت اقتصاد مقاومتی هم موثر و مورد هدف ماست ، حضور خوبی خواهیم داشت.

سومین نمایشگاه و جشنواره فناوری های نو و پیشرفته ربع رشیدی تبریز 21 تا 25 آبان ماه از ساعت 15 تا 20 در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تبریز ، برگزار خواهد شد.

مراسم افتتاح آن نیز روز پنج شنبه 21 آبان ساعت 10 در همان محل خواهد بود.
 
انتهای پیام/ی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.